Beklagelse fra Innogames

DeletedUser

Guest
Den siste uken har Grepolis forårsaket stressende opplevelse for både deg og InnoGames. For det første, var det en programmeringsfeil som forårsaket problemer med automatisk premium fornyelse for de av dere som aksepterte den siste luken i julekalenderen.
Dette fikk vi rettet, etter å ha funnet denne lille men betydelige feilen ble det laget et script som ville endre dette og kompensere for tap.

Det andre problemet som oppstod var under julens fredstid. På grunn av feil i kommunikasjonen, ble ikke fredstid startet som planlagt. Det vi ønsket var at i det gamle overtagningssystemet, skulle det ikke være mulig å ta over andre byer. Dette ble også lagt inn i det nye overtakelsessystemet - opprør, noe som gjorde det umulig å ta over byer 24 timer før tidspunktet for fred begynte.

Det tredje problemet oppstod ved nyttårs fredstid. Utviklerne hos Grepolis, hadde tidligere jobbet med Tribal Wars, hvor de kunne forandre konfigurasjoner uten å vurdere andre tekniske aspekter av spillet. Grepolis fungerer på en helt annen måte. Vi viste derfor ikke at endringene gjort på grepolis, ikke ville ta effekt med mindre vi restartet deamon. Dette betydde at fred ikke ble startet på riktig tidspunkt. Vi forsikrer deg om at dette ikke vil skje i fremtiden ved å gjøre endringer i våre verktøy, vi kan nå gjøre endringer uten restart av deamon.

Etter at feilen ble rettet, ble laget et skript som skulle sjekke hvor mange spillere som hadde startet en koloniserings prosess når det egentlig skulle vært fredstid. Våre resultater viste at for mange spillere var involvert for å stoppe det manuelt. Vi valgte derfor å lage et nytt script som ville avbryte denne koloniseringen, men dette scriptet ga oss bare flere feil. Skriptet stoppet ikke bare kolonisering startet i fredstid, men all kolonisering som var i gang.

Nå er vi kommet til det punktet hvor vi skal finne ut hvordan vi kan gjøre opp for skaden som har skjedd. Først, beklager jeg for feil teamet mitt og jeg har begått.
Vi kan ikke tillate at våre spillere skal lide under disse forholdene som er utledet av våre feil. Rett etter ferien, skal teamet samles og det vil bli bestemt hvor og hvordan vi kan gjøre godt igjen for skaden. De involverte spillere vil sannsynligvis få en kompensasjon på premium kontoen sin.
Utenom dette vil spillerne på grepolis få gratis manager for en dag.

Jeg ønsker å understreke hvor viktig det er for oss å tilby den beste kvaliteten i dette spillet, og vi skal ta de nødvendige skrittene for å sikre at fremtidige problemer ikke oppstår.
La meg til sist ønske dere alle et godt nytt år, med mye suksess og lykke, samt mye moro med Grepolis.

Med vennlig hilsen

Dominika Borgosz
Productmanager
InnoGames GmbH
 
Sist redigert av en moderator:
Topp