Ryktebørs

DeletedUser1348

Guest
Ryktes at gullbruken på serveren plutselig økte etter at "visse spillere" kom ut av FM? :rolleyes::oops:
 

bytting

Well-Known Member
Mulig han mener drake&co ble svette når de så supersimmeren var tilbake og fyrte igang visakortet. IDK.

:)
 

DeletedUser1049

Guest
Tja, rådgiverne fornyet seg for 4 dager siden, så det gikk jo 500 gull der da, men ekstremt var det ikke...
 

DeletedUser1348

Guest
Hmm... kildene mine er ganske uklare på hvem det er snakk om, men er ikke stort mange som kom ut av FM så man får tenke seg til hvem det kan være. :rolleyes:
 

DeletedUser1049

Guest
Det er jo litt sånn at når du aktiverer FM så får du en periode på 48 timer hvor du ikke kan angripe noe og kun kan bygge deg opp. Ikke så rart at det kommer et lite skred av "ting" som ble bygget i den perioden når man er tilbake fra FM, men å si at det er noe som helst gull bak det er nok å ta i.
 

DeletedUser1348

Guest
Det er jo litt sånn at når du aktiverer FM så får du en periode på 48 timer hvor du ikke kan angripe noe og kun kan bygge deg opp. Ikke så rart at det kommer et lite skred av "ting" som ble bygget i den perioden når man er tilbake fra FM, men å si at det er noe som helst gull bak det er nok å ta i.
Jeg bare forteller videre hva jeg hører, dette er tross alt rykter. ¯\_(ツ)_/¯
 

DeletedUser823

Guest
Jeg mener å huske at når du går inn i fm så fortsetter byggekøen å gå. Kan ta feil da det er lenge siden jeg spilte og var nødt til å gå i fm.
 

DeletedUser1049

Guest
Jeg mener å huske at når du går inn i fm så fortsetter byggekøen å gå. Kan ta feil da det er lenge siden jeg spilte og var nødt til å gå i fm.

Ja og nei, tror jeg. Bygningskøen fullføres, mens soldatkøen pauses. Jeg husker i alle fall at det var en endring som ble gjort. Jeg så jeg fikk byggningspoeng den 29.juli mens FM startet 27.juli kl 08, så noe i kø har holdt på en stund...
 

DeletedUser823

Guest
Ressurser får man heller ikke. Husker enda at det er litt kjipt å komme hjem fra ferie til byer uten ress.
 

DeletedUser1046

Guest
Hvordan er dette med Olympus? Mer interessant/bedre enn opprør/erobring?
 

DeletedUser1049

Guest
Olympus er et sluttspill på linje med VU og Dominasjon og spilles med både erobring og opprør. Det fungerer dårlig med begge to. Erobring når KS'et ditt tar 20 timer å nå fienden er ikke veldig kult, men å måtte sende KS før du setter opprør er vel ikke akkurat genialt det heller. Templene fungerer egentlig veldig fint, men enger seg kanskje mer som et tillegg til vanlig spill enn som en egen sluttspillform.

Så ja, Olympus er fint for å hindre interaksjon mellom spillere, men klarer å gjøre den jobben litt for bra slik at man lett kan spille 12 måneder uten å ha møtt på en fiende. Det er litt for ekstremt selv for meg som liker å tenke litt mer enn å trykke.
 

DeletedUser1046

Guest
Olympus er et sluttspill på linje med VU og Dominasjon og spilles med både erobring og opprør. Det fungerer dårlig med begge to. Erobring når KS'et ditt tar 20 timer å nå fienden er ikke veldig kult, men å måtte sende KS før du setter opprør er vel ikke akkurat genialt det heller. Templene fungerer egentlig veldig fint, men enger seg kanskje mer som et tillegg til vanlig spill enn som en egen sluttspillform.

Så ja, Olympus er fint for å hindre interaksjon mellom spillere, men klarer å gjøre den jobben litt for bra slik at man lett kan spille 12 måneder uten å ha møtt på en fiende. Det er litt for ekstremt selv for meg som liker å tenke litt mer enn å trykke.

Takk for den redegjørelsen. virker som det ikke er noe for meg :)
 

DeletedUser823

Guest
Olympus er et sluttspill på linje med VU og Dominasjon og spilles med både erobring og opprør. Det fungerer dårlig med begge to. Erobring når KS'et ditt tar 20 timer å nå fienden er ikke veldig kult, men å måtte sende KS før du setter opprør er vel ikke akkurat genialt det heller. Templene fungerer egentlig veldig fint, men enger seg kanskje mer som et tillegg til vanlig spill enn som en egen sluttspillform.

Så ja, Olympus er fint for å hindre interaksjon mellom spillere, men klarer å gjøre den jobben litt for bra slik at man lett kan spille 12 måneder uten å ha møtt på en fiende. Det er litt for ekstremt selv for meg som liker å tenke litt mer enn å trykke.
Olympus er ikke opprør. Kun erobring.

Går an å justere kart størrelsen og senke antall templer det er. Alltid forbedringer å gjrøre. Tviler derimot på at de gjør det som en endring.
 

DeletedUser1348

Guest
Olympus er et sluttspill på linje med VU og Dominasjon og spilles med både erobring og opprør.
Ikke for å bryte ned forklaringen din her, men Olympus er og vil være erobring inntil videre.
Hvordan er dette med Olympus? Mer interessant/bedre enn opprør/erobring?
Olympus er for de spillerne som kanskje ikke er interesserte i å dedikere 24 timer av dagen sin til Grepolis og som bare er ute etter å spille passivt om templer. Slik vi spiller på NO så går aldri 2 allianser om samme tempel ettersom at det ikke er noe poeng- gjør 2 allianser det så er det for å ta byer for gøy. Hvis du ser på EN servere så er det full kamp om alle templer- stort sett små, og på beta serveren er kampens stor som bare rakkern for de store templene ettersom at noen templer er stort mye bedre enn andre (Som også en game designer påpeker i tilbakemeldingen på sluttmodusen).
Man har mer et valg på Olympus, der man kan enten velge å kolonisere/erobre byer i midten av mappet, eller migrere seg til utkanten av mappet for å skaffe seg mange templer med ulike buffs/ portaler. Med andre ord så har man et valg om å spille vanlig erobring med ethvert sluttspill eller kolonisere utenfor krigssonen (Som gullhavere gjør på de ulike serverne for å farme gull) og spille passivt- fordi ingen gidder å sende et KS med 2 dagers reisetid for å ta en by. :)

Går an å justere kart størrelsen og senke antall templer det er. Alltid forbedringer å gjrøre. Tviler derimot på at de gjør det som en endring.
Med feedback så kan dette kanskje være mulig, hvis man ser på EN sine Olympus servere så har de et forstørret kart med nesten dobbelt så mange templer som oss. Alle tilbakemeldinger tas til betraktning.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp