Ryktebørs

DeletedUser1049

Guest
... du har nok sikkert ditt eget syn på dette som alt annet, men kan vi ikke bare legge ned våpnene og heller være venner? :)

Det var Drake som sa at han håpet at .no ble lagt ned. Det er han som er stolt av å bidra, eller snarere driver frem nedleggelsen av .no på samme måte som Tribal Wars ble lagt ned etter samme hendelsesforløp. Det å sette seg i førersetet å bevisst prøve å ødelegge en server (eller et land) fra første time kommer med konsekvenser. En av de er at alt han har tatt i tidligere i alle verdener smittes av "Drake-effekten". En annen er at alt han gjør her er et resultat av det han kjøpte seg i starten og har bygget seg opp på her.

Så nei, jeg har ikke tenkt å la slike ødeleggende krefter få noe som helst spillerom eller anerkjennelse. Det synes jeg ikke han fortjener og det fortjener ikke .no heller at han får.
 

DeletedUser1363

Guest
Det var Drake som sa at han håpet at .no ble lagt ned. Det er han som er stolt av å bidra, eller snarere driver frem nedleggelsen av .no på samme måte som Tribal Wars ble lagt ned etter samme hendelsesforløp. Det å sette seg i førersetet å bevisst prøve å ødelegge en server (eller et land) fra første time kommer med konsekvenser. En av de er at alt han har tatt i tidligere i alle verdener smittes av "Drake-effekten". En annen er at alt han gjør her er et resultat av det han kjøpte seg i starten og har bygget seg opp på her.

Så nei, jeg har ikke tenkt å la slike ødeleggende krefter få noe som helst spillerom eller anerkjennelse. Det synes jeg ikke han fortjener og det fortjener ikke .no heller at han får.
Ingen bryr seg egentlig om hva du synes om situasjonen. HVIS at han spiller på sin beste og at han VINNER, betyr at .no blir ødelagt, feilen er hos Inno Gammes Norge og ikke selve spilleren. Hvorfor skulle han bry seg om serveren blir lagd ned egentlig? Han gjør bare det han er tillatt å gjøre, og det er å spille. Trur at du synes at din mening veier mer enn den egentlig gjør. Du ser deg selv som the BIG JUICE. Det er du ikke. Du har samme rettigheter som oss alle. Det eneste Drake ødelegger fra mitt synspunkt er din sjanse av å vinne. Det er kanskje det som er problemet. Ellers jeg håper at du har det bra og ønsker deg en fin uke videre!
 

DeletedUser1049

Guest
Jeg reagerer sterkt på bruken av ordet "liten", men det er det helt sikkert ingen som bryr seg om ....
 

DeletedUser823

Guest
Det var Drake som sa at han håpet at .no ble lagt ned.
Jeg skrev at jeg håpte på at .dk .no og .se ble slått sammen. For at det skal skje må .no bli lagt ned. Det er helt idiotisk at du prøver å få en ting til å virke som noe helt annet. Null respekt.

Det at du skriver din mening... Som om det er noe jeg føler / har sagt. Dette gjør at jeg ikke klarer å respektere noe av det du gjør / sier.

Så nei, jeg har ikke tenkt å la slike ødeleggende krefter få noe som helst spillerom eller anerkjennelse. Det synes jeg ikke han fortjener og det fortjener ikke .no heller at han får.
Ja jeg gullet. Jeg vet også at du har gullet. Så alt du gjør vil være basis på gullet du har brukt. Idiotisk tankegang.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser823

Guest
@CasualCharlie du snakker alltid om å redde .no. Dette er den perfekte serveren å gjøre det på. Lag masse underallianser, og få alle til å grunnlegge borte ved tempelet deres. Lag guider og FAQ på forum. Svar på spørsmål folk har. De ligger langt vekke alle andre, og kan enkelt lære seg nye ting på en relativt rask server. Er det det du gjør? Nei. Du tar inn mange erfarne spillere. Jeg ser du har tatt inn noen nyere spillere og det er vel flott det for .no.

Om du virkelig vil redde .no så trenger du ikke å være negativ på forum konstant. Negativitet er ikke en måte å få inn nye spillere på. Du kan også prøve å søke deg inn i det norske grepolis teamet og hjelpe til på den måten også.
 

DeletedUser1049

Guest
Ja jeg gullet. Jeg vet også at du har gullet. Så alt du gjør vil være basis på gullet du har brukt. Idiotisk tankegang.

Selvsagt, hvis målet er å sammenligne deg og meg så har du rett. MEN, jeg sammenligner deg med "den vanlige spiller", Ola Normann, gjennomnittet, det alment anerkjente "normale". Fra 8.plass og nedover, ganske normale scorer på en server som har vart så lenge. De er 200,000 poeng bak deg. Eller, de har 20% av poengene dine.

Poenget mitt er, når gullet har gitt deg 5 ganger så mange poeng som "normalen", så er det ødeleggende. DET er ikke en idiotisk tankegang.
 

bytting

Well-Known Member
Jeg skrev at jeg håpte på at .dk .no og .se ble slått sammen.
For at det skal skje må .no bli lagt ned.


Ja jeg gullet. Jeg vet også at du har gullet. Så alt du gjør vil være basis på gullet du har brukt.


Er det det du gjør? Nei.
Jeg ser du har tatt inn noen nyere spillere og det er vel flott det for .no



Ser temperaturen er på vei opp. Skal ikke blande meg inn, blir fort for høytsvevende for enkle sjeler som meg.
Dog, siden jeg først er innom kan jeg komme med en episode av den særdeles populære føljetongen Onkel Byttings boktips:
Fornøyelig lesning:)
 

DeletedUser823

Guest
Selvsagt, hvis målet er å sammenligne deg og meg så har du rett. MEN, jeg sammenligner deg med "den vanlige spiller", Ola Normann, gjennomnittet, det alment anerkjente "normale". Fra 8.plass og nedover, ganske normale scorer på en server som har vart så lenge. De er 200,000 poeng bak deg. Eller, de har 20% av poengene dine.

Poenget mitt er, når gullet har gitt deg 5 ganger så mange poeng som "normalen", så er det ødeleggende. DET er ikke en idiotisk tankegang.
Skal sies at veldig mange spillere ikke bruker gull "riktig". Jeg vedder deg lett en 1000 lapp at selv om alle på serveren her startet med like mye gull så hadde jeg fortsatt vært nr 1.
 

DeletedUser823

Guest
@CasualCharlie du snakker alltid om å redde .no. Dette er den perfekte serveren å gjøre det på. Lag masse underallianser, og få alle til å grunnlegge borte ved tempelet deres. Lag guider og FAQ på forum. Svar på spørsmål folk har. De ligger langt vekke alle andre, og kan enkelt lære seg nye ting på en relativt rask server. Er det det du gjør? Nei. Du tar inn mange erfarne spillere. Jeg ser du har tatt inn noen nyere spillere og det er vel flott det for .no.

Om du virkelig vil redde .no så trenger du ikke å være negativ på forum konstant. Negativitet er ikke en måte å få inn nye spillere på. Du kan også prøve å søke deg inn i det norske grepolis teamet og hjelpe til på den måten også.
@CasualCharlie du "glemte" å svare
 

DeletedUser1049

Guest
@CasualCharlie du snakker alltid om å redde .no. Dette er den perfekte serveren å gjøre det på. Lag masse underallianser, og få alle til å grunnlegge borte ved tempelet deres. Lag guider og FAQ på forum. Svar på spørsmål folk har. De ligger langt vekke alle andre, og kan enkelt lære seg nye ting på en relativt rask server. Er det det du gjør? Nei. Du tar inn mange erfarne spillere. Jeg ser du har tatt inn noen nyere spillere og det er vel flott det for .no.

Om du virkelig vil redde .no så trenger du ikke å være negativ på forum konstant. Negativitet er ikke en måte å få inn nye spillere på. Du kan også prøve å søke deg inn i det norske grepolis teamet og hjelpe til på den måten også.

Om Innogames skulle "ansatt" meg i noen rolle så måtte det ha vært som CFO, og selv i den rollen er det tvilsomt at de hadde betalt nok til at jeg hadde vært interessert.

Jeg har ikke tid til masse administrasjon på denne serveren slik jeg hadde på Naxos. Ikke er det struktur og aktive spillere nok på serveren til å få noe slikt til å virke. Jeg har vel 4 aktive spillere, du har ca det samme og Armens har noen få. Resten "er der" uten å kvalifisere til aktive, så det er ikke veldig mye å bygge med. Ingen av de som er med har tid/ønske/anledning til å påta seg en slik leder/mentor-rolle. Jeg tror dette skyldes at vi har "brent opp" mange av de gode, gamle som kunne ha tatt en slik rolle, uten at vi har klart å rekruttere inn nye som kan fylle de skoene.

Jeg har latt være å ta inn noen spillere, rett og slett fordi de ikke er aktive nok og at jeg ikke har tid til å følge de opp skikkelig. Det som er mer demotiverende enn å ikke få være med er om du får være med og ingen bryr seg om deg likevel. Jeg har dog gitt råd til de som har spurt, råd som vi ikke ønsket å dele med noen tidlig på serveren, men jeg ser ingen problemer med å peke folk i riktig retning nå. Dog publiserer jeg ikke på forum hver gang jeg gir råd og ikke krever jeg noen anerkjennelse for det heller. Kanskje det vi skulle hatt med i Milepæls-lista? "Gitt råd til 5/10/25/50 nye spillere."
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Lest litt lenger opp at noen sa at TW.no ble lagt ned og det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg er også CM for Tribal Wars Norge og det er jeg fortsatt. Det som skjedde med TW .no, .se og .dk var at spillerne fikk muligheten til å overføre sin konto til .net. Der de fortsatt kan spille spillet på sitt språk. Skrive til support på sitt språk osvosv. Så .no ble ikke lagt ned, men slått sammen med .se, .dk og .net.

Noe som kanskje kan bli en reell framtid for grepolis også. Dette vill ikke ha noen stor betydning for meg, men jeg vet det har en stor betydning fro alle andre spillere her inne. Hadde dere ønsket farten .net eller .en ville dere allerede spilt der. Ville dere spilt på en servern uten nattbonus hadde dere allerede spilt der.

Så jeg håper at de tar de sysnspunktene jeg har delt om saken til seg når de engang i fremtiden vil avgjøre hva vi skal gjøre med lille .no. Jeg har skrevet mange tilbakemeldinger og tanker om at vi burde laget en ny skandenavisk platform. Hvor alle fra .no .dk og .se må overføre sin kont til. Fortsatt få spille på sitt språk, ha support på sitt språk og forumet på sitt språk. Så etter en stund legge ned de gamle serverne.

Men dette er bare synsing, for jeg fikk verken noe valg eller noe å si om saken når Tribal Wars.no ble slått sammen med .net. Så her er det bare å håpe at jeg / vi blir hørt i saken.

Husk dette er bare synsing, ikke fakta. Jeg har per dags dato ingen info om at dette er planlagt eller kommer til å skje.
 
Topp