Diskusjon Tilbakemeldingstråd for Olympus sluttspill!

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Om dere har tilbakemeldinger kan dem skrives her.
 

DeletedUser1049

Guest
Er vel ingen som er super-happy med nok en erobrings-server i et marked som ikke liker å spille erobring og hvor minstekravet til aktivitet for å spiller er 20 timer om dagen i 6 måneder i strekk, MEN (!) 10 timer erobringstid og moral er et stort skritt fremover som tyder på at noen av tilbakemeldingene faktisk når frem. Med disse så er det faktisk mulig at en 5-6 allianser som står sammen mot New Hope kan klare å "temme beistet".
 

DeletedUser1302

Guest
herlig med nytt sluttspill, spennende!
Enig med at jeg ikke ser helt hvorfor det på nytt blir erobring i stede for opprør, ettersom opprør er mer populært og sist verden var erobring..

dog meget positivt med moral aktiv.
 

Bolt22

Active Member
Vi får trøte oss med det at det kommer til å bli litt av en opprørsserver når den først kommer!
 

DeletedUser1363

Guest
Ja, vet ikke, kanskje de vil prøve ut det nye sluttspillet på erobring først. Det er kun @Mafa3k som kan svare på dette.
 

DeletedUser1049

Guest
Det vanlige er jo at når det kommer "en ny leke" så vil alle prøve den. Som oftest så gjør det at de "som bare skulle prøve litt" nær sagt dropper det de var opptatt med før. Med Rethymnos over om kort tid og Troja som "den andre erobringsserveren" (som fortsatt har 16-17 måneders spilletid igjen), så er det nok en rimelig antagelse at Troja vil slite med å overleve ut neste uke. Hvis valget var å "ta livet av en server" ved å lansere en ny, så er vel kanskje Troja det beste valget, og dermed erobring.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Angående Opprør eller erobring fikk jeg ingen valg. Denne verdenen skulle være erobring, Hadde den ikke vært forutbestemt hadde serveren kommet som Opprør da jeg prøver å kjøre en opprør, en erobring osv. Så tror jeg grunnlaget for enne avgjørelsen er tatt fordi å erobre et tempel og holde det funker på samme måte som en erobring av en by. Derrimot Erobringstiden er endret til 10 timer Slik at den er 2 timer lengere en nattbonus pga tilbakemeldinger fra dere. Att serveren kommer tett kunne jeg heller ikke stoppe. Jeg prøver å ha iveertfll 3mnd imellom en servere, men så har det vært sså mnge spessielle verdener å i det siste som jeg ikke kunne velge bort eller utsette. feks hastighet 6 verdenen med 3 startbyer og den som kommer nå.

Jeg er fullstendig klar over at flertallet av norske spillere foretrekker opprør. Personlig fordrar jeg ikke opprør :) Erobring er slikt grepolis er ment å spille :D ( min mening). Samme mener jeg om at erobringstiden skal være like lang som nattbonus og at moral skal være skrudd av. Igjenn det er min personlige preferanse.
 
Sist redigert:

DeletedUser1049

Guest
Er nok enig med deg i at det var slik det var ment å spille Grepolis, men da kunne man jo bare stengt ned hele Norge. Du vil vel også globalt miste muligheten for å rekruttere spillere, så alle servere vil langsomt dø ut, om ikke fordi de aktive spillerne døde av alderdom, men fordi det naturlig er et visst frafall og ingen fyller tomrommet etter dem. DIskusjonen om å slå sammen markeder stammer jo fra nettopp dette.

Det er tre måter å ta livet av en server på; 1) "Noen" har et vesentlig høyere aktivitetsnivå enn alle andre slik at de andre ikke orker å bruke hele livet sitt på Grepo, 2) "Noen" guller så inni helvete at de andre synes at man ikke lenger spiller det samme spillet som de som guller og dermed finner på noe annet i steden og 3) En gjeng av "vesentlig høyere kvalitet" samler seg i samme allianse og dominerer serveren fra start slik at andre ikke har en sjangse og slutter raskt.

Du har jo selv scoret 3 for 3 av de der på tidligere server som led en fryktelig død så alt for tidlig, og siden 2018 så er det bare Naxos som ikke har blitt ødelagt av en eller en kombinasjon av flere av disse, selv om den også var nære flere ganger. Alle disse tre er enklere å motvirke på opprør enn på erobring og jeg tror det er hovedårsaken til at det er mer populært.

Det er to måter å spille erobring på;
1) som italienerene på Troja - mann mot mann, aktive spillere angriper hverandre og forsøker å ta ut motstanderens tropper når de kommer hjem fra annet angrep. Rent skillbasert, veldig vanlig på DK husker jeg og utrolig effektivt om man har både tid og skills til å spille slik.
2) som New Hope (og andre) - basere seg på at man er så aktiv at man før eller siden finner noen som ikke er aktive og så ta ut alle troppene deres på mur 0. Jeg pleier å sammenligne dette litt med å dra på fest og lete etter bevisstløse damer man kan voldta, gjerne invitere med seg alle vennen sine til å delta. Til info så er det lite skill involvert i denne siste måten å spille på, selv om man kan ha skills og fortsatt ty til denne metoden. Det er ikke bare New Hope som spiller slik og det er lett å la seg friste, men det er greit å ikke lure seg selv ift hva man driver med.

Begge måter er selvsagt lov, men det er lett å ende opp i et "race to the bottom" ved hjelp av lovlige scipt som forteller spillerne at "han her bør du angripe fordi han er inaktiv". Jeg har jo selvsagt håp om en dag å virkelig kunne spille en hel server etter den første måten, og da vil jeg kanskje like erobring like mye som deg. Frem til den dagen får jeg bare lide meg gjennom voldtekten som erobring er i dag.
 

Bolt22

Active Member
Begge måter er selvsagt lov, men det er lett å ende opp i et "race to the bottom" ved hjelp av lovlige scipt som forteller spillerne at "han her bør du angripe fordi han er inaktiv". Jeg har jo selvsagt håp om en dag å virkelig kunne spille en hel server etter den første måten, og da vil jeg kanskje like erobring like mye som deg. Frem til den dagen får jeg bare lide meg gjennom voldtekten som erobring er i dag.
Litt rar (agresiv)måte å si det på men skjønner hva du mener
 

DeletedUser1348

Guest
Er nok enig med deg i at det var slik det var ment å spille Grepolis, men da kunne man jo bare stengt ned hele Norge. Du vil vel også globalt miste muligheten for å rekruttere spillere, så alle servere vil langsomt dø ut, om ikke fordi de aktive spillerne døde av alderdom, men fordi det naturlig er et visst frafall og ingen fyller tomrommet etter dem. DIskusjonen om å slå sammen markeder stammer jo fra nettopp dette.

Det er tre måter å ta livet av en server på; 1) "Noen" har et vesentlig høyere aktivitetsnivå enn alle andre slik at de andre ikke orker å bruke hele livet sitt på Grepo, 2) "Noen" guller så inni helvete at de andre synes at man ikke lenger spiller det samme spillet som de som guller og dermed finner på noe annet i steden og 3) En gjeng av "vesentlig høyere kvalitet" samler seg i samme allianse og dominerer serveren fra start slik at andre ikke har en sjangse og slutter raskt.

Du har jo selv scoret 3 for 3 av de der på tidligere server som led en fryktelig død så alt for tidlig, og siden 2018 så er det bare Naxos som ikke har blitt ødelagt av en eller en kombinasjon av flere av disse, selv om den også var nære flere ganger. Alle disse tre er enklere å motvirke på opprør enn på erobring og jeg tror det er hovedårsaken til at det er mer populært.

Det er to måter å spille erobring på;
1) som italienerene på Troja - mann mot mann, aktive spillere angriper hverandre og forsøker å ta ut motstanderens tropper når de kommer hjem fra annet angrep. Rent skillbasert, veldig vanlig på DK husker jeg og utrolig effektivt om man har både tid og skills til å spille slik.
2) som New Hope (og andre) - basere seg på at man er så aktiv at man før eller siden finner noen som ikke er aktive og så ta ut alle troppene deres på mur 0. Jeg pleier å sammenligne dette litt med å dra på fest og lete etter bevisstløse damer man kan voldta, gjerne invitere med seg alle vennen sine til å delta. Til info så er det lite skill involvert i denne siste måten å spille på, selv om man kan ha skills og fortsatt ty til denne metoden. Det er ikke bare New Hope som spiller slik og det er lett å la seg friste, men det er greit å ikke lure seg selv ift hva man driver med.

Begge måter er selvsagt lov, men det er lett å ende opp i et "race to the bottom" ved hjelp av lovlige scipt som forteller spillerne at "han her bør du angripe fordi han er inaktiv". Jeg har jo selvsagt håp om en dag å virkelig kunne spille en hel server etter den første måten, og da vil jeg kanskje like erobring like mye som deg. Frem til den dagen får jeg bare lide meg gjennom voldtekten som erobring er i dag.
Stort sett enig i alt det her. Man må ha en jobb / aktivitet der tilgang til spill er godtatt/ lov på arbeidsplassen som få har. Selv så måtte jeg stå på jobb-PC'en i butikken jeg jobber i for å forsvare meg fra erobringsangrep på Rhythemnos, som dere mest sannsynlig kan gjette dere frem til at ikke er godtatt av sjefen. Hadde jeg blitt tatt så hadde jeg fått smake jord.

Personlig føler jeg vi burde ha et system der 2/3 av servere som kommer er opprør og 1/3 er erobring. Et 2:3 ratio hvis ikke mer. Erobring hadde ikke vært et problem om vi hadde hatt norske spillere eksklusivt som da igjen har en jobb/aktivitet å dra på slik at spillere får litt tid til å leve livene sine utenfor spill-rommet.

Er man ute etter heftig krig der man må være hyper-aktiv, vel da drar man til DK, EN eller US- der er det full krig døgnet rundt. Føler NO er mer tilpasset de av oss som liker å spille Grepolis i et roligere tempo- så man skulle tro at folk ville opprettholde dette. Det igjen er ikke noe man kan gjøre stort med, men tenkte jeg skulle yte min mening om temaet. Erobring er mer skill-basert, men det burde ikke være en plage å spille, men en fornøyelse..
 

Bolt22

Active Member
Stort sett enig i alt det her. Man må ha en jobb / aktivitet der tilgang til spill er godtatt/ lov på arbeidsplassen som få har. Selv så måtte jeg stå på jobb-PC'en i butikken jeg jobber i for å forsvare meg fra erobringsangrep på Rhythemnos, som dere mest sannsynlig kan gjette dere frem til at ikke er godtatt av sjefen. Hadde jeg blitt tatt så hadde jeg fått smake jord.

Personlig føler jeg vi burde ha et system der 2/3 av servere som kommer er opprør og 1/3 er erobring. Et 2:3 ratio hvis ikke mer. Erobring hadde ikke vært et problem om vi hadde hatt norske spillere eksklusivt som da igjen har en jobb/aktivitet å dra på slik at spillere får litt tid til å leve livene sine utenfor spill-rommet.

Er man ute etter heftig krig der man må være hyper-aktiv, vel da drar man til DK, EN eller US- der er det full krig døgnet rundt. Føler NO er mer tilpasset de av oss som liker å spille Grepolis i et roligere tempo- så man skulle tro at folk ville opprettholde dette. Det igjen er ikke noe man kan gjøre stort med, men tenkte jeg skulle yte min mening om temaet. Erobring er mer skill-basert, men det burde ikke være en plage å spille, men en fornøyelse..
Dette er jeg enig i opprør er mer tilpasset for de som har andre ting i livet en grepo. Man trenger egentlig ikke å være mer aktiv en at man er inne og ser på allianseforum og sender litt deff rundt. Om man har opprør krever det litt mer aktivitet. Med app kan du gjøre det meste bare å gå inn om du blir angrepet. om du ikke får det til legg ut opprør på allianseforum og bygg mur om nødvendig, eks. når du er på do eller når du har lunsj. Det er altig noen som er aktiv i alliansen du kan sende all info til som ordner så det går fort. Har selv hat 8 opprør på en dag og klart å lagt ut alt allin trenger av info på under 10 min.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Du har jo selv scoret 3 for 3 av de der på tidligere server som led en fryktelig død så alt for tidlig, og siden 2018 så er det bare Naxos som ikke har blitt ødelagt av en eller en kombinasjon av flere av disse, selv om den også var nære flere ganger. Alle disse tre er enklere å motvirke på opprør enn på erobring og jeg tror det er hovedårsaken til at det er mer populært.
Har også spilt verdener dar vi var veldig få aktive mot en hel server :) Erobring .dk ender som regel opp slik :p Men ja jeg har personligt vært med og overkjøre flere servere. Både på opprør og erobring. Men ikke personlig pga Gull btw. Jeg er ikke redd for å bruke gull, men jeg har ikke en lommebok til å forsvare den gullbruken du beskriver.

Når det kommer til å overkjøre en server vil jeg si til mitt forsvar at jeg har spilt med mange og lært mange opp. og siden jeg har spilt med mange har jeg en hel liste over spillere jeg aldri kommer til å slippe til i min allianse igjenn på grunnlag av diverse hendelser. Når jeg spiller en server så går mye av min fritid til å spille og jeg bruker penger på gull. Hvorfor vil jeg da spille med spillere som bare blir borte i 24-72 timer uten å gi forvarsel eller skrive på forumet at dem har opprør / erobring inne gang på gang?

Hvorfor skal man ha spillere som bare er der og får hjelp dag etter dag, men aldri hjelper alliansen tilbake. Regner med de fleste som spiller grepolis faktisk spiller spillet med et mål om å vinne? Til slutt så har man funnet seg et effektivt team som holder dine krav til aktivitet. Teknikker og slikt kan læres bort, men forståelsen av at dette spillet går ut på å angripe og forsvare seg som en allianse og at aktivitet og kommunikasjon er nøkkelen er det ikke alltids man lykkes i lære bort.

Eksempel: De jeg normalt spiller erobring med er ett så sammensveist team, at hvis jeg skulle blitt angrepet om natten og det er koloniskip på tur mot flere av mine byer. Vet jeg at jeg kan sende melding til mine allianse medlemmer. Angripe og vekke dem og innen 3-4 minutter er hele gjengen på og hjelper til med å snipe / spike ks.

Så når man har luksusen av å kjenne slike spillere, hvorfor skulle man ville seg så ondt å spille med spillere av tidligere nevnt kvalitet. Jeg liker håret jeg har på hodet. Og jeg er lei av å rive det av i frustrajon :)
 

DeletedUser823

Guest
Skal vel sies at norske servere ikke er de mest aktive, og at det er ganske enkelt å overkjøre. Alle klikker også over angrep på natten. :(

Man kommer heller ikke så langt med gull om man ikke kan spillet, turbopanzer kommer jo av og til inn på servere og er der i 2-3 uker før han forsvinner igjen. Han har jo et ganske greit gullforbruk. :)
 

DeletedUser823

Guest
Kunne vært fint med å ha erobrede templer på en liste slik som man har med vu allianser bygger
 

DeletedUser1049

Guest
Jeg tenker det kunne vært kjekt om hvert tempel hadde en poengsum som ble lagt til alliansens poeng når erobret. Litt på samme måte som erobring av en annen by gir deg poengene fra den byen.
 

DeletedUser823

Guest
Jeg tenker det kunne vært kjekt om hvert tempel hadde en poengsum som ble lagt til alliansens poeng når erobret. Litt på samme måte som erobring av en annen by gir deg poengene fra den byen.
Er det noen grunn til å ha det? :p
Hvor mye poeng skulle man evt fått? Regner med man skulle fått enda mer av store templer.
 

DeletedUser1049

Guest
Ja, jeg tenker det jo mest som en boost for små allianser som klarer å ta et tempel. For de store så vil det være en dråpe i havet målt mot medlemmenes poenger. 50,000 for hvert lite og 100,000 for hvert store?
 
Topp