Diskusjon Ryktebørs

DeletedUser1342

Guest
Jeg er klinkende klar over at det er 50/50 hver server enn så lenge. Etter mange innrapporterte klager og samtaler virker det som de endelig hører på meg om t vi trenger 50-60% også pøfelgende reduksjoner om det skal være nødvendigt slik t den alliansen som faktisk er mest domminerende på serveren vinner. Men det tok jo 6 mnd etter jeg fikk gjennomslag for at 15 spillere skulle vær mks aallinse størrelse til at det ble lagt til at jeg kunne velge dette når jeg setter opp innstillingene til en verden.
Skjønner selvfølgelig at det ikke er så veldig lett for deg/dere heller. Vet at du/dere kun vil det beste for oss spillere, og det greier dere med de midlene dere har! Tror de fleste her på .no er fornøyd med staff, da spesielt CM.
 

DeletedUser1384

Guest
Så har det vel heller ikke vært pakting og underallianser på denne serveren... Og at dere vant denne serveren er ren flaks. 50/50 for å vinne denne. Hadde vi trykket først hadde ikke dere klart å få oss under 40% heller.... Hva var det snakk om? 1-3 sek og noen pop up ads som avgjorde serveren? Vet ikke om det er noe særlig å hovere over ( ikke at du gjorde det nå)

Det ryktes at denne serveren varer i 14 dager etter at det siste slaget er startet før man går inn i en fredstid. Det er denne perioden man skal prøve å få motstander alliansen under 40% - hvis vi hadde mistet 30 byer hadde vi vært under 40%. Det er jo ingen kamp og det er kun en allianse som viser vilje til å ta byer i denne perioden. Øl og Turn ga opp etter at knappen var trykket på (var liten vilje dagene forut for det siste slaget også).
 

DeletedUser1342

Guest
gratulerer at dere greier å ta byer fra oss når dere er 15 motiverte spillere mot vår 8 halvmotiverte spillere
 

DeletedUser1383

Guest
gratulerer at dere greier å ta byer fra oss når dere er 15 motiverte spillere mot vår 8 halvmotiverte spillere
Ryktes at motivasjonen har vært varierende fra fra begge sider blant de to alliansene som ligger på topp.
TPL var veldig motivert i startukene, dabbet litt av når Naxos serveren krevde sitt og kom sterkt tilbake de siste ukene før det siste slaget startet og har holdt motivasjonen oppe.
ØTAS var motivert midt i serverens levetid.
 

Fabi2

Active Member
RangeringAlliansenavnGyldige byerDomination
1​
The Peloponnesian League​
298​
51,2%​
2​
Øl og Turn AS​
257​
44,16%​
3​
Pew Pew​
15​
2,58%​
4​
New World​
6​
1,03%​
5​
Highwaymen​
5​
0.86%​

Verdens status
Totalt gyldige byer i verden:
582


Totalt gyldige byer uten allianser:
1

22.03.2020 01:18 (4d 07t 41min før det siste slaget er ferdig)
 
Sist redigert:

bytting

Well-Known Member
Gosh. Nokså klar ledelse da. Et sånt styrkeforhold ville normalt tilsi seier i et mer klassisk sluttspill, typ VU.

Så helt greit at myntkastet gikk den veien skulle man kunne si. I dette tilfellet.
 

Fabi2

Active Member
Gosh. Nokså klar ledelse da. Et sånt styrkeforhold ville normalt tilsi seier i et mer klassisk sluttspill, typ VU.

Så helt greit at myntkastet gikk den veien skulle man kunne si. I dette tilfellet.

Eneste er at The Peloponnesian League har tatt 39 byer fra Øl og Turn AS, og muligens et par til utenfor allianse, etter at myntkastet ble gjennomført. Dvs. at stillingen var nesten helt motsatt når sluttspillet startet. Men, en verden er ikke avgjort før fredstiden tikker inn, og den er ikke ferdig før siste spillerne er stengt ute. :)
 
Sist redigert:

DeletedUser1342

Guest
vi hadde over 52&% når myntkastet startet @bytting :p Så tok denne gjøken @Drake50 over kontoen til gulpis grunnet at korku måtte jobbe...

lestat/bontveiten/mikeophas forsvant også like før domination starta så vi hadde sikkert 57% ish en måned før domination starta også...

+ vi fortsatt har 3 mill mer kp enn de...(krigerrank)
 

DeletedUser1342

Guest
men for all del, de har kjempet veldig bra de siste ukene så er ikke noe ufortjent seier.
 

DeletedUser1348

Guest
Husker jeg mottok masse meldinger fra spillere i Øl og Turn med "Vi vinner Pella nokså lett", artig å se hvor fort ting kan snu seg. Hadde samme innstilling på Naxos der vi vant, men var alt for nærme et tap.
 

DeletedUser1342

Guest
Husker jeg mottok masse meldinger fra spillere i Øl og Turn med "Vi vinner Pella nokså lett", artig å se hvor fort ting kan snu seg. Hadde samme innstilling på Naxos der vi vant, men var alt for nærme et tap.
det var vel sikkert før flere i alliansen vår bare forsvant. Man vet jo aldri men hadde nok vært et helt annet bilde om de som forsvant hos oss hadde blitt.
 

DeletedUser1284

Guest
Ryktes at kp og krigerrank ikke er verdt mer enn poeng-rank sålangt man ikke klarer å konvertere det over i byer og få en fordel ut av det på den måten.
Litt synd det i bunn og grunn. Gjør at simmere som ikke dedikerer noe tid til spillet annet en by-bygging og byfestivaler når like høyt opp som krigere.

Ideelt sett skulle man mistet en by-plass/kulturnivå for hver by en selv mistet. Ville resultert i null swapps, og mer på spill ved hver erobring! Den alliansen som erobrer mest og mister minst vinner, og et mer rettferdig utfall ville oftere serveren resultert i.
 

bytting

Well-Known Member
vi hadde over 52&% når myntkastet startet @bytting :p Så tok denne gjøken @Drake50 over kontoen til gulpis grunnet at korku måtte jobbe...

lestat/bontveiten/mikeophas forsvant også like før domination starta så vi hadde sikkert 57% ish en måned før domination starta også...
Joda, men aktivitet/inaktivitet er en innvevd inn til hovedssøylen av spillet. Selvfølgelig grusomt irriterende når spillere forsvinner, men i forhold til en diskusjon om "fortjent seier" så blir det ikke fullt så interessant. Er sånn spillet er.

Vet heller ikke om dere skal skylde så altfor mye på drake. Kontovakt er for det første noe man egentlig ikke skal benytte seg av(grensen mellom kontovakt og overtakelse av konto kan sikkert diskuteres). Om det var slik at Salieri ikke hadde tid til å spille så hadde h*n vel mistet byer uansett. Og hadde han ikke mistet byer uansett burde dere ikke gitt drake kontoen, kanskje. At spillere som overtar andres kontoer langt ut i spillet ikke har samme tilknytningsfølelse er en kjent sak, så må med i en kalkyle. Og er vel flere av dere som kjenner godt nok til Drake at dere vet hva han er god for, så...

Men men, ikke at jeg har noe med det.


Ryktes at kp og krigerrank ikke er verdt mer enn poeng-rank sålangt man ikke klarer å konvertere det over i byer og få en fordel ut av det på den måten.
Helt sant. Mange som tror at krigerpoeng => kriger. Skal kanskje litt mer til enn å nibygge off, hente ut fra eventen, slå på blåhjelm og sende ut angrep i histen og pisten for å være "kriger". Greier man ikke å omsette offen i strategisk nytte er kanskje de krigerpoengene litt tomme(selv om å angripe er gøy i seg selv), greier man å omsette det i strategisk nytte så øker det vinnersjansene, så da trenger man ikke krigerpoengene. The proof is in the pudding som det heter.
Men det er jo bare min mening såklart.
 
Topp