Ny verden, eller helt dødt?

DeletedUser1350

Guest
Finn dere et rom!
smiley_emoticons_hecheln.gif
Nå var jo målet å få vekk fokuset på det jeg skrev, og det klarte han jo helt fint, ut fra denne uttalelsen din å bedømme.
Synd for folk som gjerne ønsker at kanskje Grepolis kunne bli bedre igjen, slik at man kunne snudd spillerflukten og havldødeservere.

Men samtidig kan jeg god forstå fordelene det har for noen enkeltspillere eller en gruppe at dette kan få rutle å gå - synd om det skal gå med Grepolis, som det gikk med et lignende krigsspill for Bigpoint (på land- ikke over sjø). Men ut fra Drake50 å bedømme, kan det virke til at det gjerne er det som i det lange løp er ønskelig.
# Det som likevel er positivt, er at om ikke noe skjer med Grepolis i riktig retning, så har man andre spille som tar folk mer på alvor og fokuserer på god utvikling.
Har selv spilt med spillere både på grepo og tw2 som hadde spilt i mange år der jeg har har begynt, det merkelige er at dem hadde bare fint å si om det jeg spiller nå - det jeg har valgt å bytte ut Grepolis med frem til det skjer et mirakel - noe jeg egentlig ikke har tro på lenger.
Dem har gjerne testet ut Grepo et par servere og så bare emigrert tilbake til et mer seriøst spill.
Vi ser jo, at tar man opp igjen tråden i en tråd, så er det negativt.

Men får vel finne mitt "Blue room" et par timer jeg da, er ikke alene der om jeg bestemmer meg for det, men noen Drake50 inn der blir det ikke.
;)

 

DeletedUser1350

Guest
Her er 2 forumregler, lette å forstå. Skal du ha link til siden over de?

Innlegg

  • Vennligst vær sikker på at du oppretter ditt emne i riktig forum.
  • Unngå repetisjon av innlegg. Derfor, hvis du skriver et innlegg som allerede er opprettet, kontakt en moderator.
Om jeg ikke tar helt feil, så har jeg tatt opp igjen tråden på noen andre spillere har snakket litt rundt.
Når det gjelder deg og harselering, kan du sikker opprette et krangleforum og se om du får noen med deg dit i stedet for å gå ut i tråder å lage tull og tøys.
Men nå mener jeg å huske at du har rimelig mange kroner på litt over et par år, du har i alle fall sagt du begynte i 2016.
Så endringer på noe som fungerer godt for deg, er gjerne noe man bør få fokuset fortest mulig bort fra, og heller få til en diskusjon som omhandler helt andre ting.
 

DeletedUser343

Guest
Ser bare ikke hvorfor du tar opp igjen en 2 år gammel tråd i stedet for å lage en ny når du selv har lagt inn innlegg på diverse tråder i dag om at de burde ha blitt fjernet fordi de er for gamle.
smiley_emoticons_irre.gif
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Alle har rett til sine meninger og oppfatninger av ting. Det med nordisk server har blitt tatt videre og sikkert 70 ganger de siste 5 årene og hovedkontoret er klar over dette ønsket fra spillerne.

Grepolis er jo grepolis, ikke en annet spill. Om alle spill var like hadde vi bare hatt 1 spill å spille. Alle forslag tar vi imot med stor takk og jeg formidler dem tilbake til hovedkontoret 1 gang i uken slik som alle CMer før meg. Vi i Norge utgjør en liten promille av grepolis spillerne i verden. Så er ikke så lett for oss å endre på ting. Og uttifra hvor ofte vi får tilbakemeldinger er det ikke så mye folk vil endre på.
 

DeletedUser1350

Guest
Da ser du på feil bot. :)
Den jeg bruker er gratis.

Så heldig du er da, får du den gratis for å fremme den til venner, som tar den videre til vennes venner osv.

Jeg fikk den nemlig ikke til din pris, og det var denne linken jeg fikk:
"Link fjernet"
Edit: Ser linken her ble fjernet, så da var nok ikke denne boten ok likevel, noe jeg egentlig hadde sterke misstanker om at den ikke var.

Og det stemte at man ikke ble tatt for å bruke den, måtte jo teste den ut på Lamia ettersom den ble brukt av flere på Knossos og dem som brukte den ble ikke tatt for noe juks med mer når det ble sjekket opp.

Må jo si at det er rimelig spesielt at InnoGames eller Grepolis ikke fremmer dette til alle spillerne sine, det blir rimelig feil.
Spesielt når den brukes av folk i teamet og deres venner og venners venner, mens andre spillere vet fint lite og ingen ting om fordelene noen spillere i vinneralliansene har over flere år, server etter server.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1350

Guest
Ser bare ikke hvorfor du tar opp igjen en 2 år gammel tråd i stedet for å lage en ny når du selv har lagt inn innlegg på diverse tråder i dag om at de burde ha blitt fjernet fordi de er for gamle.
smiley_emoticons_irre.gif
Forrige innlegg om samme tema var for et år siden, skjønner godt at det er ønskelig med enda flere tråder på forum.
Ikke ryddes forum ingen ting, det skal bare samles opp, lages nye tråder med mer.
Så forøvrig en annen tråd tilbake til 2010, der tok folk opp noe igjen i 2016.
Og når man ser det, blir det noe rart at det skal være et must å lage nye tråder, når tidligere praksis ikke alltid har vært det, for å si det mildt.
smiley_emoticons_irre.gif
 

DeletedUser1350

Guest
Alle har rett til sine meninger og oppfatninger av ting.
Ok, ser at en viss interesse for endring ikke er ønskelig, så for all del, om noen tar opp noe, er det bare bre å få frem helt andre ting enn tanken bak noe.
Men tror du @Mafa3k bør få på plass et team som er bra og som tørr å pushe på der det bør pushes.
Et team som egentlig er fornøyd med resultatene og hvordan forum, game ol utarter seg, er gjerne et team som er for inngrodd i gamle rutiner, fremfor å søke nye løsninger.
Et team bør ikke under noen omstendigheter bestå av folk som elsker å lage til konflikter på forum eller ingame generelt, det bør si seg selv.
Og Grepolisteamet bør vel ha flere en det jeg har en oppfatning av at NO har den dag i dag. (Oppfatning ut fra dialog med deg Mafa3k når det gjelder antall personer som bl.a tar unna supporthenvendelser mm.)

Greit nok er NO sikkert en liten del, men om man hadde hatt interesse for endringer, og da mener jeg virkelig en genuin interesse av det, ville jo helt klart det å få til et samarbeid med DK, SE og FI vært det mest naturlige steget videre, og sammen hadde dere pushet på hovedkontoret.
Og det er ikke alltid like enkelt å overkjøre 4 land som felles ser behovet for noe annet enn det som er nå.
Men da må man gjerne ha et velfungerende team i eget land først, med gjerne 4-5 (inkl CM) med sine oppgaver - slik at ikke noen må dra alt for mye av lasset alene.
Så blir det gjerne å få på plass samarbeid med flere land og team, egentlig er det ganske enkelt de første stegene i en slik prosess. (så lenge man vet hvor man begynner)

Praksisen i en fase der man er slått sammen, pleier det ofte å være slik at teamene i de forskjellige landene likevel opprettholdes, for å kunne besvare egne landsmenns henvendelser mm.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Greit nok er NO sikkert en liten del, men om man hadde hatt interesse for endringer, og da mener jeg virkelig en genuin interesse av det, ville jo helt klart det å få til et samarbeid med DK, SE og FI vært det mest naturlige steget videre, og sammen hadde dere pushet på hovedkontoret.
Og det er ikke alltid like enkelt å overkjøre 4 land som felles ser behovet for noe annet enn det som er nå.
Men da må man gjerne ha et velfungerende team i eget land først, med gjerne 4-5 (inkl CM) med sine oppgaver - slik at ikke noen må dra alt for mye av lasset alene.
Så blir det gjerne å få på plass samarbeid med flere land og team, egentlig er det ganske enkelt de første stegene i en slik prosess. (så lenge man vet hvor man begynner)

Praksisen i en fase der man er slått sammen, pleier det ofte å være slik at teamene i de forskjellige landene likevel opprettholdes, for å kunne besvare egne landsmenns henvendelser mm.

Dette har vi jobbet med i 2 år og pushet på med, ivertfall NO, DK, SE.

Og jeg har akkurat vert med å gjort dette i praksis på Tribal Wars. Der fikk spillere muligheten til å overføre kontoen sin til de internasjonale serverne. Der de fortsatt kan ha spillet i det språket de ønsker og få support fra det språket de ønsker. Og i desember / januar fåreslått å gjøre det samme for greplis. Der det kommer en Nordisk grepolis der spillere kan overføre kontoen(e) sine den. Som sagt ting jobbes med hele tiden.

Når det kommer til selve Teamet grepolis norge tror jeg du overvurderer hva det å være et teammedlem gjør. Jeg har lenge vurdert å rekrutere inn litt flere folk i teamet. Men det er spesifikke oppgaver team medlemmer har. Alt ifra forum mod, wiki mod, Spill admin og supporter. Ingen av disse er i kontakt med hovedkontoret på noen måter. De er frivillige hjelper som bruker av sin fritid til å hjelpe.

Nå ser jeg du poster overalt på forumet i gamle poster at ting kunne vært slettet, men det er ikke slik dette forumet har fungert. Vi lar gamle innlegg stå der så folk kan les hva som ble skrevet når det ble skrevet. Og et forum som funker slik at nye poster havner øverst er det vel ikke et problem at gamle poster får stå? Da ny informasjon eller nye innlegg vil altid havne øverst. Jeg ser ikke på det som et problem iallefall.

Forslagene du kommer med vill bli tatt med videre til de interne forumene og det vil bli gitt en ukentlig rapport på hva som har skjedd denne uken her også får vi se om det er noe spillutviklerne våre ønsker å se på eller ikke:)
 

DeletedUser1350

Guest
Dette har vi jobbet med i 2 år og pushet på med, ivertfall NO, DK, SE.

Og jeg har akkurat vert med å gjort dette i praksis på Tribal Wars. Der fikk spillere muligheten til å overføre kontoen sin til de internasjonale serverne. Der de fortsatt kan ha spillet i det språket de ønsker og få support fra det språket de ønsker. Og i desember / januar fåreslått å gjøre det samme for greplis. Der det kommer en Nordisk grepolis der spillere kan overføre kontoen(e) sine den. Som sagt ting jobbes med hele tiden.

Når det kommer til selve Teamet grepolis norge tror jeg du overvurderer hva det å være et teammedlem gjør. Jeg har lenge vurdert å rekrutere inn litt flere folk i teamet. Men det er spesifikke oppgaver team medlemmer har. Alt ifra forum mod, wiki mod, Spill admin og supporter. Ingen av disse er i kontakt med hovedkontoret på noen måter. De er frivillige hjelper som bruker av sin fritid til å hjelpe.

Nå ser jeg du poster overalt på forumet i gamle poster at ting kunne vært slettet, men det er ikke slik dette forumet har fungert. Vi lar gamle innlegg stå der så folk kan les hva som ble skrevet når det ble skrevet. Og et forum som funker slik at nye poster havner øverst er det vel ikke et problem at gamle poster får stå? Da ny informasjon eller nye innlegg vil altid havne øverst. Jeg ser ikke på det som et problem iallefall.

Forslagene du kommer med vill bli tatt med videre til de interne forumene og det vil bli gitt en ukentlig rapport på hva som har skjedd denne uken her også får vi se om det er noe spillutviklerne våre ønsker å se på eller ikke:)

@Mafa3k

# Når TW har fått fikset det, så er det i alle fall ingen grunn fra InnoGames å ikke gjøre det samme med Grepo.
Måtte jo helt ærlig sjekke opp i tall her og fant ut via startsiden at det er 23 land med grepo i oversikten, som da egentlig skal bety at 1 land utgjør 4,347 ich % av landene, og med NO, SE, DK og FI som andre game har implementert til å være Nordics - bør da utgjøre 17,39 ich %
Og som da begynner å bli såpass i % at man bør bli hørt. (Noe som det nå ser ut til at det blir ut fra det som nå fremkommer)

# Når det gjelder team, så er det ofte til får å backe CM opp, det er alltid den med hovedansvaret som må ta ting videre til hovedkontoret.
Det gjelder vel i det meste, man har et hierarki, men en god leder, blir enda bedre med et godt team som hjelper til, som kan se mulgiheter og ta unna forskjellig som gjerne ikke en CM skal måtte gjøre.

# Når det gjelder forum og gamle tråder er det bare en synsing fra min side at det kanskje kunne vært lurt å fjernet ting underveis.
Det kan sees på som uheldig å lese om ting som skjedde for mange år siden.
Når det gjelder enkeltspillere er det flere som blir uthengt fra tid til annen, samtidig som man på den måten driver spillere vekk fra gamet.
Når det gjelder Dakapo er det ingen tvil om at hun fra tid til annen har lagt ett gullegg både her og der, som kan få nye spiller, så vell som gamle spillere til å revurdere: "hvor smart er det egentlig å spille dette spillet"
Derav gjerne er synsing og mening om at man bør ha en opprydning slik at man kan unngå at "evig eies kun et dårlig rykte" samt muligheten for å bidra til enten uthenging på nett, eller at folk skremmes bort.
¤ Når et forum kan bidra til nettopp dette med uthenging på nett - eller mobbing på nett for eksempel ut fra gamle servere og lignende.
Finnes jo helt klart eksempler der enkelte spillere gjerne har snakket om at dem blir mobbet, videre snakket om at de er ensomme osv på grunn av gaming og forum.
¤ Enda verre er det gjerne når det går så langt at folk får personlighetsforstyrelser av tingene (og det er ramme alvor i det), i form av at dem føler seg mobbet, ensomme og at dem føler dem begynner å se spøkelser og så videre. Personlig har jeg sittet i en gruppe med gamere som har fått et rop om hjelp fra spillere som har fått problemer.
Først kan man gjerne sette seg ned å gapskratte/ le så tårene triller, men om man likevel har litt empati, så skjønner man gjerne at ting fra tidligere ikke bør henge med i det uendelige heller. (Så jeg har opplevd spillere som har fått problemer, og det er kanskje litt greit at den profesjonelle part da også tar litt ansvar i forhold til å bidra til å unngå ting som kanskje skyldes bl.a gamle forum mm. (Beklager tung setning)).
# Derav en synsing/ mening om at man bør få til en struktur med opprydning osv i forum.
Noen steder har dem det også slik at om folk legger ut et innlegg i feil tråd, så flyttes det til riktig tråd, slik at forumene opprettholdes som ryddige.
Gamle tråder som egentlig her liten eller ingen historisk verdi for nye spillere, blir gjerne ryddet vekk også.
# Ligger vel gjerne noe i at det man ikke ønsker at nye spillere skal få et negativt inntrykk av, er noe som blir ordnet opp i og så ryddet vekk.
Det er gjerne mye ny spillere bør slippe å bli møtt med/ av.

¤ Ingen ting er vel bedre enn at det er noe på gang og at det finnes lys i enden av tunnelen for Grepolis også.
Da gjenstår det å se da om det er noe nytt i januar 2020 i form av noe Nordisk, eller om servere blir lagt ned i stede i fremtiden.

MmmBop... det finnes lys i enden av tunnelen... Ba du bop, ba duba dop

 

DeletedUser823

Guest
Så heldig du er da, får du den gratis for å fremme den til venner, som tar den videre til vennes venner osv.

Jeg fikk den nemlig ikke til din pris, og det var denne linken jeg fikk:
"Link fjernet"
Edit: Ser linken her ble fjernet, så da var nok ikke denne boten ok likevel, noe jeg egentlig hadde sterke misstanker om at den ikke var.

Og det stemte at man ikke ble tatt for å bruke den, måtte jo teste den ut på Lamia ettersom den ble brukt av flere på Knossos og dem som brukte den ble ikke tatt for noe juks med mer når det ble sjekket opp.

Må jo si at det er rimelig spesielt at InnoGames eller Grepolis ikke fremmer dette til alle spillerne sine, det blir rimelig feil.
Spesielt når den brukes av folk i teamet og deres venner og venners venner, mens andre spillere vet fint lite og ingen ting om fordelene noen spillere i vinneralliansene har over flere år, server etter server.
De jeg sa det til er jeg ganske sikker på at forstod at tingen med bot var en spøk. Derimot virker det ikke som at du forstod det. Samme som når jeg tullet med at jeg spilte med multi på tau, og du forstod ikke at det var en spøk.
 

DeletedUser1350

Guest
De jeg sa det til er jeg ganske sikker på at forstod at tingen med bot var en spøk. Derimot virker det ikke som at du forstod det. Samme som når jeg tullet med at jeg spilte med multi på tau, og du forstod ikke at det var en spøk.
At jeg fikk tilsendt boten på meld ol. var nok ikke noe tull nei, er jo en grunn til at jeg har fått den.
Hadde det vært tull, så hadde jeg heller ikke hatt den. :p
Er jo en grunn til at jeg fikk vite det jeg fikk vite før Lamia startet opp, det jeg trodde bare var tull og tøys fra spillere på Knossos.
Men husker jo at du sendte 12 angrep der, som alle landet tett på 1 sekund, hvor alle reagerte når rapporten som viste innkommende mm.

Edit: Og når jeg selv fikk se det dengang, må jeg ærlig si at mitt utsagn da var: "Om noen påstår at det der bare er flask, så har dem røyk sokkene sine" - med andre ord, så forstod til og med jeg at dette ikke var mulig. Og etter en stund fikk jeg da boten tilsendt.

(Og den andre spillere vi nå vet også spilte med denne boten hadde mange tilfeller av dette)
Og når jeg da kort tid etter får den servert, og tester den ut uten å bli tatt, så sier resten seg selv.
Jeg tror på dem som forteller rett ut at det er blitt brukt i flere år. Og jeg er ikke den eneste som har fått denne på melding fra spillere i vinner alliansen på Knossos. :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser823

Guest
At jeg fikk tilsendt boten på meld ol. var nok ikke noe tull nei, er jo en grunn til at jeg har fått den.
Hadde det vært tull, så hadde jeg heller ikke hatt den. :p
Er jo en grunn til at jeg fikk vite det jeg fikk vite før Lamia startet opp, det jeg trodde bare var tull og tøys fra spillere på Knossos.
Men husker jo at du sendte 12 angrep der, som alle landet tett på 1 sekund, hvor alle reagerte når rapporten som viste innkommende mm.
(Og den andre spillere vi nå vet også spilte med denne boten hadde mange tilfeller av dette)
Og når jeg da kort tid etter får den servert, og tester den ut uten å bli tatt, så sier resten seg selv.
Jeg tror på dem som forteller rett ut at det er blitt brukt i flere år. Og jeg er ikke den eneste som har fått denne på melding fra spillere i vinner alliansen på Knossos. :p
Nei altså jeg brukte ikke bot, men takk for at du gir meg creds for skills. :)
 

DeletedUser1350

Guest
Nei altså jeg brukte ikke bot, men takk for at du gir meg creds for skills. :)
Ja, jeg er så heldig at jeg ikke tror på julenissen på nordpolen lenger.
Men det finnes ufattelig mange som tror på den, og det er gjerne stygt å ta fra andre troen på han, alle har rett til å ha sin egen tro.

Tra lalala.... og de skotter....

 

DeletedUser823

Guest
Ja, jeg er så heldig at jeg ikke tror på julenissen på nordpolen lenger.
Men det finnes ufattelig mange som tror på den, og det er gjerne stygt å ta fra andre troen på han, alle har rett til å ha sin egen tro.

Tra lalala.... og de skotter....

Nei altså jeg stopper deg ikke fra å leve i fantasien om at jeg brukte bot. Om du ikke vet hvordan man får til god timing sp kan jeg, eller flere andre som har litt skills lære deg opp. :)
 

DeletedUser1350

Guest
Nei altså jeg stopper deg ikke fra å leve i fantasien om at jeg brukte bot. Om du ikke vet hvordan man får til god timing sp kan jeg, eller flere andre som har litt skills lære deg opp. :)


Veldig viktig at vi får vridd alt over på deg her inne Drake50, kunne vi ikke gjort det hadde vel verden gått under for deg.

Og når sant skal sies er det nok mange som bruker den boten takket være promoteringen av den, men er nok mange som ikke tør å innrømme bruken av den.
Er jo rimelig befriende å ikke være redd for å si ting rett ut. Være ærlig mm.
Med det i tankene, så foreligger det vel over enhver tvil hvem som lever i en fantasi og ikke. :D
 

DeletedUser1350

Guest
Ok da kan jeg være ærlig. Jeg brukte ikke bot. Sånn da var sannheten ute, må si det føles godt å endelig si det.

Om du skriver at jeg bruker bot så har det vel noe med meg å gjøre?

Fakta om akkurat dette, er noe helt annet.
Visse ting kan man ikke si på forum.
Men ok da, du bruker ikke bot, du bare promoterer det og gir folk link til den. :confused:
Og har flaks langt utover enhver tvil av hva som kommer innunder flaks.
"Født med gullhår i ræven" kaller man det.
---
¤ Lurer på om jeg skal sende brev til julenissen i år og ønske med en ny sandstrand jeg kan fylle opp i kjellerleiligheten jeg leier ut, slik at jeg kan få med en privat badestrand året rundt. Skal bli kjekt å få det av nissefar. :oops:
 

DeletedUser1350

Guest
Nå har det seg slik at jeg klarte å gå inn med 2 brukere, og sendte ticket og varslet support om dette. Vi oppklarte dette. Hvorfor skulle jeg fått noe sjokk?

Før du kommer med et faktum, så får du passe på at det ikke bare er noe du finner på.

Her starter du i dag med at ting dreier seg om deg, og for meg som til en hver tid får svada som dette fra deg - så er du i ferd med å fremstå som litt manisk fokusert på deg selv, og at alt dreier seg om deg.
Det er fremdeles oppimot 50 ich aktive spillere dette kan være/ kunne vært.
:p
 

bytting

Well-Known Member
Angående om noen brukte bot på knossos bla avventer jeg med å ha en formening om frem til noen har lagt frem bevisene for at de ikke har det.

Angående bot/skillz: det er ikke den eneste måten man kan se om noen bruker bot elller ikke at de "godt" timet. Man kan fort se det på mønsteret angripingen følger. Var en (eg flere) på .se som brukte angrepsscript, han ble tatt for det og det ble dokumentert av support der så det er ikke noe jeg bare sier, det er et gjenkjennelig mønster i hvordan angrep utfolder seg.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1011

Guest
Det er et helt særegent mønster, lett gjenkjennelig når det kommer til angrep. Har fulgt det siden .se, inkl selve prosessen, har mine tanker om importveien til .no, og har sett (ser) det på .no.

Hva er alles mål for .no? Er det at det skal være et sted å spille for alle? Apropos spillerflukt, dette hjelper ikke på. At det skal være livlige servere som ikke visner? Da synes jeg at alle bør ta det med bot og script på alvor. Så support: Hvordan tas dette på alvor? Hvordan skal man løse det? Hva slags systemer er det for å identifisere det? Hva gjør man som spiller for å melde fra? Hvordan blir det fulgt opp? Er det en sak som er oppe hele tiden? Det er ikke så mange spillere igjen her, så både systemer og en holdningsendring er på sin plass.

Jeg lurer på hvordan vi kan luke ut jukset og få til mer sunne servere.
 
Topp