Ryktebørs

DeletedUser1011

Guest
Og gratulerer til 300 Gretne fugler og co med kroning av seier, en ekte Robin Hood-seier, love it :)
 

DeletedUser478

Guest
Takker for en lang reise på Tau, har vært mange "ups and downs". Det hele startet med at vi var alle samlet, men underveis så valgte andre "nye" veier. For de ville vinne serveren. Det resulterte i nye koalisjoner, vi måtte se i andre retninger etter at vår "ledestjerne CasualCharlie" valgte Local Force (LF). Dette var både og. Personlig opplevde jeg å nærmest bli "voldtatt" med tanke på hvordan de tømte meg for byer. Serveren gikk sin gang igjen med de vanlige "ups and downs". Jeg var nesten tømt for byer da LTPD begynte å invitere oss inn. Vi ble med, gikk inni noe nytt med åpne øyne, og i beste fall skulle vi sette kjepper i hjulene for LF. Når VU startet så var vi klønete, visste ikke helt hva vi skulle gjøre. Føltes som at vi gikk litt i blinde, men så kom redningen. Redningen kom i form av Alexandros Megalos og Bytting, dette er to spillere som jeg personlig har et nært forhold til (det vet vel de fleste) de kom med sin kunnskap om hvordan gjøre hva og hvordan. Vi lå under, det så ut til at dette gikk LF sin vei. Men så snudde det, man kunne kjenne sitringen og spenningen. Skulle dette gå mot seier. Til slutt så skjedde det, og da kom tanken (fra Bytting) Vil dere gå for krone. Selvsagt, ville vi det. Og med de eminente guidelines vi fikk. Så gikk det veien. Ikke bare vant vi serveren, mot alle odds, vi fikk til og med krone. Og som dere alle vet, kronen er ikke enkel å få tak i. Så derfor mine venner, så rettes en spesiell takk til CacualCharlie som valgte å bryte med oss andre. Og dermed gi oss muligheten til å vinne. Men mest av alt en Takk til Alexandros Megalos og Bytting, som gav oss stå på vilje og viste oss veien til en total seier. Uten deres hjelp hadde dette ikke vært mulig. You are my heroes
smiley_emoticons_freu-dance.gif


Og selvsagt må alle som tok del i de 300 gretne fugler sin vei få sin berømmelse, gleder meg til å spille med dere alle igjen :D

Mvh

Miraculix
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1049

Guest
Jeg må gratulere 300 med en velfortjent seier. På en server stort sett preget av in-aktivitet og frafall av spillere, som i stor grad var avgjørende både for utviklingen og resultatet, så var det dere som klarte å mobilisere best under VU som vant. En stor takk til alle de hos UF som var med å kjempe i VU-perioden. De som ikke var med utgjorde 60mill varer hver eneste dag som ikke ble sendt til VU'ene våre og vi var i realiteten sjangseløse fra første stund. Flott jobbet av alle de som sto på som bare fy for at det ikke skulle bli lett for 300 å se hvor ille det faktisk var.

Alt AM tar i blir til gull og dette er inget unntak. Fra å være en allianse stort sett basert på in-adling av spillere som har sluttet, erobring av 1000-poengs byer i utkanten av kartet og rekruttering av nye for å fylle opp hullene, så gjør det underverker å få inn en stor militær leder. Tilbudet var tilstede fra begge leirer og valget kan vel i stor grad sies å avgjøre serveren. Nå går det jo litt inflasjon i kroner de siste årene og om det skulle være et symbol på noe spesielt så er det vel ikke så mange andre enn AM som burde hatt en.

Miraculix: Beslutningen om å avslutte TV-prosjektet som helt åpenbart ikke virket (og som du var en del av årsaken til at ikke virket) ble ikke tatt av meg, men av de 4 lederne i alliansen sammen. Vi jobbet hardt med tiltak for at de sterke spillerne kunne utvikle seg uten at de svake spillerne som deg, som hele tiden hadde opprør imot, som sjelden meldte ifra om opprør imot, som ikke vokste særlig og fikk nok byer til å kunne forsvare seg selv, og som la beslag på en stor del av ressursene til de sterke som burde ha vært brukt offensivt, trakk oss ned i søla. Men når vi ikke klarte å få det til så var valget enten å hive ut "daukjøttet" eller å starte på nytt. Nå kan man i ettertid si at det første nok hadde vært det beste, men det var ingen tegn på at de opprinnelige i Local Force ville klappe sammen etter at man valgte å bli med der. Så nå har du fått deg en krone; en marginal spiller som er lite aktiv og bidrar lite om noe, i positiv retning for alliansen du er med i. Du kan jo selv inbile deg hva jeg synes det gjør med verdien av mine 2 kroner...
 

bytting

Well-Known Member
Og selvsagt må alle som tok del i de 300 gretne fugler sin vei få sin berømmelse, gleder meg til å spille med dere alle igjen :D

HØR! HØR!


Så nå har du fått deg en krone; en marginal spiller som er lite aktiv og bidrar lite om noe, i positiv retning for alliansen du er med i.

Miraculix ble tatt inn og kronet på bakgrunn av (hovedsaklig) sine bidrag med ressurser og magi under VU:)

. En stor takk til alle de hos UF som var med å kjempe i VU-perioden. De som ikke var med utgjorde 60mill varer hver eneste dag som ikke ble sendt til VU'ene våre og vi var i realiteten sjangseløse fra første stund. Flott jobbet av alle de som sto på som bare fy for at det ikke skulle bli lett for 300 å se hvor ille det faktisk var.

Lett å være etterpåklok selvfølgelig, det var tross alt forholdsvis jevnt dette, mulig du burde tatt med deg Miraculix, da hadde dere hatt en ekstra som sto på som fy(og 300 GF en mindre) :)

Og godt humør er jo alltid et velkomment bidrag til en allianse under VU-tid bare det:) Ikke det at jeg regner med dere ikke nok godt humør dere under strabasene, det regner jeg med dere hadde:)
 

DeletedUser1022

Guest
Til slutt så skjedde det, og da kom tanken (fra Bytting) Vil dere gå for krone. Selvsagt, ville vi det. Og med de eminente guidelines vi fikk. Så gikk det veien. Ikke bare vant vi serveren, mot alle odds, vi fikk til og med krone. Og som dere alle vet, kronen er ikke enkel å få tak i. Så derfor mine venner, så rettes en spesiell takk til CacualCharlie som valgte å bryte med oss andre. Og dermed gi oss muligheten til å vinne. Men mest av alt en Takk til Alexandros Megalos og Bytting, som gav oss stå på vilje og viste oss veien til en total seier. Uten deres hjelp hadde dette ikke vært mulig. You are my heroes
smiley_emoticons_freu-dance.gif


Og selvsagt må alle som tok del i de 300 gretne fugler sin vei få sin berømmelse, gleder meg til å spille med dere alle igjen :D

Mvh

Miraculix

Eg må vell gratulerer med seiern.
Men eg er jo en sytebukk så må jo komme med litt klager/synspunkter/whatever.
Det er sant det du seier at 300 var klønete, noko så grådigt også. Vil tørre å påstå det at dokke hadde en 10-12 stk i 300 som ikkje var langt ut på viddene.
Når det gjelder krona, så synst eg ikkje at den var fortjent til dokke.
Dokke fikk han alt for enkelt, vi var 7 stk som ikkje hadde aktivert Fm eller blitt inaktive.
Fikk sjølv opprør i ene min by som var på tempel øya, og aldri i livet har eg sett så mange svømmeturer, eller klønete angrep.
Zanzibar fikk opprør i 3 av sine byer, der vi knuste ksene i to av byene.
Eneste grunnen til at dere fikk den siste byen var en kommunikasjonsvikt. Så grunnen til at 300 fikk krona var en en av få tabber frå oss, ikkje noe superbra planlagt felles.
 

DeletedUser1011

Guest
Jeg har sett 300 Gretne fugler (de er forresten ikke det minste gretne) på nært hold, og kan bare si at den seieren og krona er velfortjent. Meget velfortjent, en enorm innsats med ressurser og magi, massemønstring under opprør på VU-øy og til slutt en VU-knus som kom faktisk før beregnet. Kommunikasjon er vel det viktigste middelet i krigføring, eller i all samhandling, enig med deg i at den må opprettholdes for å nå mål. Så æres de som æres bør, de som vant :) Fantastisk motstand også, det skal dere ha :)
 

DeletedUser1049

Guest
Miraculix ble tatt inn og kronet på bakgrunn av (hovedsaklig) sine bidrag med ressurser og magi under VU:)

Lett å være etterpåklok selvfølgelig, det var tross alt forholdsvis jevnt dette, mulig du burde tatt med deg Miraculix, da hadde dere hatt en ekstra som sto på som fy(og 300 GF en mindre) :)

Bidrag under VU er jo basert på 2 ting, 1: At du står på og sender maks og 2: At du frem til VU har vært aktiv og skaffet deg et bygrunnlag å sende ressurser ifra. Når du etter 9 måneder spill før VU har klart å dra deg opp på hele 25 byer og 284k poeng så vil jeg vel påstå at de aller fleste ferskinger som spiller sin første server lett er en større bidragsyter. Om han hadde gitt oss 5-6mill res per dag så er det likevel langt under de 60mill vi manglet fra de andre vi hadde, og jeg synes det var en liten pris å betale for å kunne være i en allianse som grisebanket 300 ved hver eneste korsvei vi plukket frem våpnene.

Det sagt, seieren var absolutt fortjent og jeg håper dere feirer alle de 65 spillerne som var med å bære frem de 15 som vant. Det er for meg den store bragden som jeg selv er veldig usikker på om jeg hadde klart; å få de 50 som ikke vinner til å stå på hardt hele veien.
 

bytting

Well-Known Member

DeletedUser1049

Guest
Hver eneste?:)

Vi var 4-5 aktive ved hver felles vi kjørte og satte 30+ opprør imot 65 spillere for så å plukke byer an masse dagen etter. Det er veldig vanskelig å påstå noe annet enn at det var ganske så ren enveiskjøring frem til VU. Som sagt, 300 var veldig gode på å adle byer fra spillere som sluttet og når perry etter 50 dager i ferie kom ut inaktiv (fortsatt som 4. største spiller!) så skadet det selvsagt at byene hans ble adlet av 300. I ren kamp, aktive mot aktive så var det enveiskjøring.

Så hinter du vel til noe som skjedde etter 11.april hvor de fleste av våre hadde gitt seg og jeg var på 15 dagers ferie i USA, og ja, 300 er fortsatt flinke til å ta byer fra inaktive spillere selv om de få stakkarene som satt igjen gjorde en heroisk innsats. Det er sikkert mange flinke og duganes krigere i 300, men før AM kom var det ingen general som kunne omsette det i noe av betydning. Det er forskjell på å bygge 100 katapulter i 3 av byene sine på ei øy og angripe en enkelt by der, og det å kunne omsette angrep til opprør og deretter erobring. Jeg synes jo det er skillet mellom en allianse som er vellykket og en som er misslykket, men spillet består som kjent av 2 deler og har du ikke det/de/AM som skal til i del 2 (VU) så vinner du ikke.
 

DeletedUser1011

Guest
En svale gjør ingen sommer, som den kloke Aristoteles sier. I beste fall har jeg vært et likeverdig bidrag, på linje med øvrige og bytting.

Og når det kommer til tilbudet jeg fikk, så takket jeg pent nei av følgende grunner:
Jeg spilte på en annen server, jeg kunne ikke ta over noen konto som var på begge disse serverne. En av spillerne deres drev døgnkontinuerlig terror på meg på den serveren, så rent bortsett fra at å ville hjelpe den samme på tau, ble litt i overkant tøysete for meg, så hadde jeg måtte slippe den kontoen jeg hadde for å ta over den jeg ble tilbudt. I tillegg var jeg fullstendig fed up av hele .no og den rådende stilen med allianseswapping og sverting av enkeltspillere og nedjakting av en spesiell.

Så alt i alt, jeg står fortsatt for det, uten at jeg begrunnet det da jeg takket nei, for det er et poeng for meg å ha en viss profesjonell innstilling til noe som bare er et spill. Jeg gir alt for alliansen jeg går inn i, men det er alltid en vurdering i forkant. Beklager at det legges vekt på at jeg gikk inn, 300 Gretne Fugler har gitt alt for denne seieren.
 

DeletedUser1049

Guest
En svale gjør ingen sommer, som den kloke Aristoteles sier. I beste fall har jeg vært et likeverdig bidrag, på linje med øvrige og bytting.

Så alt i alt, jeg står fortsatt for det, uten at jeg begrunnet det da jeg takket nei, for det er et poeng for meg å ha en viss profesjonell innstilling til noe som bare er et spill. Jeg gir alt for alliansen jeg går inn i, men det er alltid en vurdering i forkant. Beklager at det legges vekt på at jeg gikk inn, 300 Gretne Fugler har gitt alt for denne seieren.

Ikke noe å si på valget du tok, vi hadde også vært veldig heldige om det valget hadde gått i vår favør. En spiller klarer selvsagt ikke å vinne VU alene og det er heller ikke poenget. For å vinne må man ha en god organisator og motivator som gjør at alle klarer å se mål og yte maks. Vi hadde mange som fylte den rollen, men følte vel at før du kom inn så manglet 300 en i den rollen som kunne gjøre den godt nok til å lede til seier. Jeg håper jo at denne VU-perioden har gitt den kunnskapen som skal til for at flere nye kan vokse inn i den rollen på fremtidige servere.

Det er jo noen av oss som tar spillet alt for seriøst og som virkelig legger mye av oss selv i alt vi gjør. Jeg håper jo at de som ikke kan eller vil gjøre det samme ikke tar seg at for nær av vår "die-hard" tilnærming til spillet.
 

bytting

Well-Known Member
Mulig jeg misforstår men, er det dette:


En av spillerne deres drev døgnkontinuerlig terror på meg på den serveren, så rent bortsett fra at å ville hjelpe den samme på tau, ble litt i overkant tøysete for meg,

du svarer på med dette:

Det er jo noen av oss som tar spillet alt for seriøst og som virkelig legger mye av oss selv i alt vi gjør. Jeg håper jo at de som ikke kan eller vil gjøre det samme ikke tar seg at for nær av vår "die-hard" tilnærming til spillet.

I så tifelle ville jeg vel ikke kalle det "die hard" tilnærming til spillet. De som har det angriper det de skal og tar de skal, og så er de ferdig. Hva skal man kalle dette da? Tja, noen som har liten *** kjøper seg porsche, andre sitter i ett internettspill og spammer utvalgte småspillere med magi og tøvangrep måneder i strekk. Har ingenting med "spillet" å gjøre, er vel mer noen som føler seg små og som liker å føle seg store ved (det de tror er å) plage småspillere.

Han holder på på akkurat samme måten ennå der inne btw.

Og siden man var inne på å liste opp grunner til hvorfor dere tapte. Magi er som kjent ytterst viktig under VU, om han brukte magien like uvettig i VU på Tau som på Upsilon, væll væll, så hjalp det neppe på.
 

DeletedUser

Guest
Hia!
Skal komme med noen gode ord her jeg også, enkelte har fortjent det og da på sin helhet.
Mirelle og bjarne3 er det som utmerker seg for min del hos fienden, og da har jeg ikke gidd AM ros pga. at det ikke var hennes bruker, vet at AM er flink til og satse all inn for alliansen hun sender ress for.
det og sende ress er ikke noe man trenger og være flink til, det er bare og gjør det (og som AM skriver og så sender AM ressen sin)

Mirelle vil jeg alltid like, samme hva hun mener om meg, eller hva hun har hørt om meg som noen har fortalt.

Denne serveren har vært ganske anneledes også for min del, nytt navn, og startet opp i 300 sammen med Nuts og Haaste noe som varte så veldig lenge.

vi hadde mange medlemmer før splitt til LF som ikke bidro.
Mange var veldig flinke med aktiviteten, min også dabbet av litt på denne serveren og før vi som valgte og gå til LF var jeg klar til og avslutte forholdet på denne serveren, jeg ble med i LF rett og slett fordi jeg har stor tro på CC uannsett om han kanskje har en baktanke om at jeg er en dritt, men at jeg er flink eller at jeg kun er til og regne med som en som bidrar.
Han spurte iallfall, og jeg ble med.

Local force var undertallig på medlemmer og noen mnd før VU nektet rekruttere spillere som eks. mafa og The grumpy alliansen til Local Force og noen andre (men dette er ikke mitt bord, jeg var ikke medlem i noen lederklubb osv så det skal ikke jeg fortelle noe mere om)
Men da hadde vi jo Perryxxx og Zanzibar og ojself og følte oss veldig ovenpå.


Det at AM sa nei til og velge vår side er vel et tap for oss da vi hadde mye daukjøtt, og det var jo hennes valg.
og når noe sånt kommer på offentlig forum at det ikke ble valgt pga. jeg var i alliansen, så til mitt forsvar så var jeg klar for internadling av mine byer om AM ville komme inn og hun krevde at jeg gikk ut, noe jeg ga beskjed om.


Jeg vil utnevne en skål for medlemmer som har bidrat for vår del, vi som sendte gjorde en veldig bra jobb, men som det ble nevnt så var vi for få.

CasualCharlie.
PolyGant har jeg fått et veldig godt inntrykk av.
OG Spartan.
KingEvenK <-- han liker meg ikke, men jeg liker han.
Mafa skal få litt skryt pga. alle timene han brukte på å sette opp forum for oss som satt uten allianse før VU
gebbestad er en flott fyr, har ledd mye fra dine kommentarer fra forum
Perryxxx er en flott fyr, synd han forsvant
terje3970 er en flott fyr, sto på hardt under VU
Slupz er også en flott fyr, sto på hardt under VU
Og noen flere

Og siden vi blander serverne så godt på forum, altså at Upsilion blir trekt inn i Tau serverens rykteforum så skal jeg bare nevne her;
Og grunnen til at jeg skriver her, er pga. at bytting ønsker seg litt mer oppmerksomhet og bestemte seg for 3-4(!!!) gang og komme innpå upsilion og begynne og skrive at jeg tapte tau og at jeg var en snørr unge osv. (på pm)

Og nei, jeg trenger ikke bevise noe om at det er han eller h*n, og kommer ikke til og skrive noe mer om det der;
her er hans byer på upsilion for tiden.

Athen 11168 poeng | Hav 54
Bubbaland 13642 poeng | Hav 55
Ghost85 sin by 12693 poeng | Hav 54
Joababy ble butthurt 11890 poeng | Hav 54
JoaffreyHarLitenTiss 13047 poeng | Hav 55
mike3 17278 poeng | Hav 44
Nuts er ei kjerring 12604 poeng | Hav 54
UP baby 9475 poeng | Hav 54
UP Dårlig Selvtillit 11800 poeng | Hav 55
UP Full Retard 13562 poeng | Hav 54
UP Narvesen9231 poeng | Hav 54
UP Tapte på Tau 12090 poeng | Hav 54

Ønsker alle hyggelige spillere en nydelige sommer.
 

bytting

Well-Known Member
Akk og ve, Joaffrey, det evige offer.

Beklager, men jeg greier ikke å synes synd på deg for noe du fremprovoser selv.


Og siden vi blander serverne så godt på forum, altså at Upsilion blir trekt inn i Tau serverens rykteforum

Det er ikke å blande servere når noe på en annen server er relevant. Om det du gjorde på upsi forårsaket at dere tapte Tau, så er det relevant for Tau.

bytting ønsker seg litt mer oppmerksomhet og bestemte seg for 3-4(!!!) gang og komme innpå upsilion

Ikke lyv på denne ryktebørsen også joaffrey. Holder lenge med at du og kompisen din lyver på den andre.

innpå upsilion og begynne og skrive at jeg tapte tau og at jeg var en snørr unge osv. (på pm)


Ja, etter at du hadde sittet en hel uke og spammet meg med magi. Ja da sender jeg deg en PM, ikke fordi det plager meg, men fordi jeg er nysgjerrig på hva det er som motiverer et sånt opplegg. Jeg starter fhvs høflig vil jeg si, men når du begynner å bli spydig så får du høre noen pauli ord. Og den magigreia din er snørrungete, så. Og dette med at du tapte Tau var en respons på at du sitter og skryter av deg selv, så...


Ja, de bynavnene ja, når noen sitter i en uke og kaster negativ magi på en så blir man fort litt kreativ med bynavnene, so what?
 

DeletedUser1049

Guest
Mulig jeg misforstår men, er det dette:

du svarer på med dette:

I så tifelle ville jeg vel ikke kalle det "die hard" tilnærming til spillet.

Nei, jeg er ganske flink til å kun uttale meg om servere jeg spiller på og ting jeg kjenner litt til, så mine kommentarer dreier seg kun om Tau. "Die-hard" var mer en referanse til hvor mye tid og krefter enkelte av oss legger ned i spillet og at mange krasse kommentarer mot andre på forum kan virke sært gitt at det faktisk bare er et spill. Jeg startet jo defor Thouz Venner med en veldig lang regel-post som alle skulle lese og signere som klart og tydelig satte opp våre felles ambisjoner og vår forventning til bidrag fra hver enkelt. Om man leste igjennom og fant ut at man ikke var i nærheten av å kunne levere det som ble etterspurt, men likevel valgte å bli med og sabotere prosjektet for de andre så har jeg liten sympati med dem når de trekkes frem og henges ut. Selv om det bare er et spill...
 

DeletedUser1049

Guest
... jeg ble med i LF rett og slett fordi jeg har stor tro på CC uannsett om han kanskje har en baktanke om at jeg er en dritt, men at jeg er flink ...

Hehe, takker for tilliten, og det er nok langt ifra så ille som du frykter. Du er et suverent førstevalg på min liste over gode def-spillere og det er viktig å balansere en allianse med både off og def. Vi var heldige som fikk deg med på vår side, selv om andre servere nok tok mer tid etterhvert, som det gjorde for veldig mange andre også (dritthastighet 2...). Sånt merket jo jeg veldig godt siden Tau var den eneste serveren min de siste månedene.
 
Topp