Ryktebørs

DeletedUser754

Guest
Mulig dagens rangering var et spesielt tilfelle, og mulig dere ikke har vært like ivrige som enkelte hos oss i eventen. Men det er vel slik at vi har dratt iland 3 VU så langt og trodd at dere kunne ha pustet oss i nakken. Jeg har kjørt eventen 2 ganger til topps fordi jeg trengte spesielle ting, og fordi alle ress gikk til VUer. Tror ikke det er unikt, verken hos oss eller dere. Vi guller hele gjengen når det trengs - det vet alle :) At dere kanskje ikke har gullet så mye på eventen her på slutten har nok helt andre grunner enn de prinsipielle. Jeg tror dere mer eller mindre har raknet fra innsida, bl.a. pga alle innadlingene og det konstante presset fra oss og bøllene. Nå startet jeg sent på serveren, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd her, men i bunn og grunn har dere vel gått på en aldri så liten strategisk bommert, og det er vel greit ? La oss se hva som skjer nå på slutten, og avslutte det hele med vanlig verdighet... Vi skal jo sikkert klaske sammen på nye servere fremover..
 

DeletedUser754

Guest
hvor mange gullmynter brukte du hardråde på å komme blant henholdsvis topp 10 og 1. plass?

Om man får spørre:)

Ikke helt sikker, men var vel oppe på 400-tallet på siste gullrunde. Måtte skaffe meg utvidet byplass :)
 

DeletedUser1011

Guest
Jepp, mange historier fra Rho, verdighet er ikke gjennomgangstemaet :) Synd, det er faktisk ganske fint å spille med rett rygg og heder og verdighet.
 

bytting

Well-Known Member
Mulig dagens rangering var et spesielt tilfelle, og mulig dere ikke har vært like ivrige som enkelte hos oss i eventen. Men det er vel slik at vi har dratt iland 3 VU så langt og trodd at dere kunne ha pustet oss i nakken. Jeg har kjørt eventen 2 ganger til topps fordi jeg trengte spesielle ting, og fordi alle ress gikk til VUer. Tror ikke det er unikt, verken hos oss eller dere. Vi guller hele gjengen når det trengs - det vet alle :) At dere kanskje ikke har gullet så mye på eventen her på slutten har nok helt andre grunner enn de prinsipielle. Jeg tror dere mer eller mindre har raknet fra innsida, bl.a. pga alle innadlingene og det konstante presset fra oss og bøllene. Nå startet jeg sent på serveren, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd her, men i bunn og grunn har dere vel gått på en aldri så liten strategisk bommert, og det er vel greit ? La oss se hva som skjer nå på slutten, og avslutte det hele med vanlig verdighet... Vi skal jo sikkert klaske sammen på nye servere fremover..

blir for mye tøv her til at jeg gidder å formulere et svar..
 

bytting

Well-Known Member
Gidder visst likevel.

Ikke helt sikker, men var vel oppe på 400-tallet på siste gullrunde. Måtte skaffe meg utvidet byplass :)

Registrerer at du unnlater å eg svare på spm. Hvor8/ mye du endte opp med å bruke før du fikk det du trengte var egentlig ikke så relevant, mer hvor mye du måtte ha brukt for å komme i topp 10/ topp 1. Hvis alt som trengtes for å komme i topp 5, som AM oppgir, var 360 mynter så blir den målingen din ekstremt lite interessant. Akkurat hvorfor akkurat evol sluttet å gulle i den eventen dagen etter jeg skriver der for man bare synset i kausaliteten til. Men men ... væll væll...

Mulig dagens rangering var et spesielt tilfelle, og mulig dere ikke har vært like ivrige som enkelte hos oss i eventen. Men det er vel slik at vi har dratt iland 3 VU så langt og trodd at dere kunne ha pustet oss i nakken.
Registrer at du sier dere prøver å gulle dere til seier.

Vi guller hele gjengen når det trengs - det vet alle :)
Unnskyld om jeg er uhøflig, men dette er jo et ordbokseksempel på svada. Ja, selvfølgelig, alle guller når det trenges(bortsett fra de som ikke gjør detda), men gulling er da vel ingen binær greie? Noen guller litt, noen guller litt mer, noen mye, og noen guller ****** mye. Er vel åpenlyst for de som ikke startet sent på serveren, og ikke helt vet hva som har skjedd at det har vært nokså ekstreme forhold med gull på Rho, betydelig mer enn hva jeg har opplevd på andre servere jeg har spillt. Og det er vel like opplagt for de samme at den økningen, i all hovedsak, er det spillere i Evol som står for.
Har egentlig ikke noe problem med gullbruk, men siden du bringer det opp så er det nu en kjensgjerning.



At dere kanskje ikke har gullet så mye på eventen her på slutten har nok helt andre grunner enn de prinsipielle. Jeg tror dere mer eller mindre har raknet fra innsida, bl.a. pga alle innadlingene og det konstante presset fra oss og bøllene. QUOTE]
Er jo substansløs synsing dette.

Men om argumentet om at en allianse som "har raknet fra innsiden" (dine ord) ikke forventes å gulle like mye i eventer holder, hvorfor gullet evol så mye i den påskeventen, hvor evol lå i knestående?

Nå startet jeg sent på serveren, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd her, men i bunn og grunn har dere vel gått på en aldri så liten strategisk bommert, og det er vel greit ?
Kan godt være., opptil flere, hva vet jeg. Hva for strategisk bommert er det du referer til her?
 
Sist redigert:

DeletedUser754

Guest
Registrerer at du unnlater å eg svare på spm. Hvor8/ mye du endte opp med å bruke før du fikk det du trengte var egentlig ikke så relevant, mer hvor mye du måtte ha brukt for å komme i topp 10/ topp 1. Hvis alt som trengtes for å komme i topp 5, som AM oppgir, var 360 mynter så blir den målingen din ekstremt lite interessant. Akkurat hvorfor akkurat evol sluttet å gulle i den eventen dagen etter jeg skriver der for man bare synset i kausaliteten til. Men men ... væll væll...

Som sagt så husker jeg ikke helt.. Måtte bare skaffe meg 335 kjøpspoeng slik at jeg kunne utvide med 100 beboere. Var ikke så veldig mye som trengtes. Kan godt hende min måling ikke var særlig relevant, men du kan vel ikke garantere for at din måling dagen før var særlig mer representativ ?

Registrer at du sier dere prøver å gulle dere til seier.

Vi prøver og vi er ved å lykkes. Det er ingen som har vunnet her uten gulling.

Er vel åpenlyst for de som ikke startet sent på serveren, og ikke helt vet hva som har skjedd at det har vært nokså ekstreme forhold med gull på Rho, betydelig mer enn hva jeg har opplevd på andre servere jeg har spillt. Og det er vel like opplagt for de samme at den økningen, i all hovedsak, er det spillere i Evol som står for.
Har egentlig ikke noe problem med gullbruk, men siden du bringer det opp så er det nu en kjensgjerning.

Kan godt hende det har vært ekstremt her inne, men jeg har ikke sett noe ekstraordinært her siden jeg begynte/kom inn. Og ingenting som kan måle seg med gullingen både det ene og det andre stedet i oppstarten av Pi. Men det er godt mulig du har rett i denne påstanden.

At dere kanskje ikke har gullet så mye på eventen her på slutten har nok helt andre grunner enn de prinsipielle. Jeg tror dere mer eller mindre har raknet fra innsida, bl.a. pga alle innadlingene og det konstante presset fra oss og bøllene.
Er jo substansløs synsing dette.

Og hva skal man svare til slikt ? .. vel - det jeg har sett siden jeg startet opp 17 mai, er at dere har hatt en god del spillere som har gått ut i evig FM, og at dere ikke har klart å innadle disse selv, etterhvert som de poppet. Det kan jo selvsagt være bare en tilfeldighet at så mange går ut og ikke kommer tilbake, men det kan også være et tegn på indre stridigheter og konflikter. Dette vet dere best selv - jeg ser det bare slik det synes utenfra.

Men om argumentet om at en allianse som "har raknet fra innsiden" (dine ord) ikke forventes å gulle like mye i eventer holder, hvorfor gullet evol så mye i den påskeventen, hvor evol lå i knestående?

Kan ikke si noe om påske-eventen - var før min tid.

Kan godt være., opptil flere, hva vet jeg. Hva for strategisk bommert er det du referer til her?


Da jeg startet på serveren var dere i IAP med bøllene. Jeg vet ikke hva som skjedde, men det virker som bøllene er sinte på dere for et eller annet, og at de har snudd seg mot dere er vel klart som dagen ? I utgangspunktet var dere alene omtrent 2 fulle allyer, og altså flere tilsammen og med flere byer/poeng enn EVO da sommeren startet. Ut fra disse kjennsgjerningene, mener jeg det hele i utgangspunktet var ganske åpent da avslutningsfasen på serveren startet, med en fordel til dere. Så et eller annet synes å ha gått litt galt.

Med bakgrunn i dette, synes det ikke helt riktig å skylde nederlaget på EVOs gullbruk.
 

bytting

Well-Known Member
. Kan godt hende min måling ikke var særlig relevant, men du kan vel ikke garantere for at din måling dagen før var særlig mer representativ ?
Garantere, nei selvsagt ikke. Men den stemmer nå ifht tilbakemeldingene fra tidligere spillere som har snublet seg oppover den eventranken. Og svingninger hvor gullbruken dropper med 90% fra en dag til neste er nå såpass store at de er litt interessante i seg selv.


Kan godt hende det har vært ekstremt her inne, men jeg har ikke sett noe ekstraordinært her siden jeg begynte/kom inn. Og ingenting som kan måle seg med gullingen både det ene og det andre stedet i oppstarten av Pi. Men det er godt mulig du har rett i denne påstanden.
Slike målinger på gullinger vil nå alltid være unøyaktige. Men det er nå fortsatt mitt inntrykk at gullingen på rho, både i starten og utover, overgår f.eks den i startfasen på Pi.

Og hva skal man svare til slikt ? .. vel - det jeg har sett siden jeg startet opp 17 mai, er at dere har hatt en god del spillere som har gått ut i evig FM, og at dere ikke har klart å innadle disse selv, etterhvert som de poppet. Det kan jo selvsagt være bare en tilfeldighet at så mange går ut og ikke kommer tilbake, men det kan også være et tegn på indre stridigheter og konflikter. Dette vet dere best selv - jeg ser det bare slik det synes utenfra.
Er ikke det jeg referer til. Referer til at du synser om at det er årsaken til at vi ikke guller like mye som dere i eventen.
(har ikke vært noen indre stridigheter og konflikter btw)


I utgangspunktet var dere alene omtrent 2 fulle allyer, og altså flere tilsammen og med flere byer/poeng enn EVO da sommeren startet. Ut fra disse kjennsgjerningene, mener jeg det hele i utgangspunktet var ganske åpent da avslutningsfasen på serveren startet, med en fordel til dere. Så et eller annet synes å ha gått litt galt.
Vi var en tidligere underallianse og en MRA som merget. Vil ikke kalle dette 2 fulle allyer, mer to halvfulle, og 0,5 + 0,5 = 1.
Å ta hensyn til poeng i en sådan nyoppretta merge blir altfor naivt og grovkornet, å telle poeng og spillere gir ikke noe riktig bilde når det allerede fra start var nærmest normalen å ha like mye ikke-grønne spillere som grønne.
Videre: å si at vi var større enn dere i poeng gir heller ikke noe riktig bilde når dere kjørte 2 mot 1, BBTA/evol, hvor en av partene var fornøyd med å tilby dere hjelp til å vinne. Og med de 5 spillerne dere "fikk", så ville dere jo vært betydelig større enn oss uansett, også i starten.

Ut fra disse kjennsgjerningene, mener jeg det er åpenbart at utgangspunktet til avslutningsfasen var alt annet enn til vår fordel.




Med bakgrunn i dette, synes det ikke helt riktig å skylde nederlaget på EVOs gullbruk.
Det kan jeg godt være enig i. Derfor har jeg heller aldri gjort det:)
 

DeletedUser1190

Guest
at evo vinner VU er ikke så veldig rart heller da..når man tenker på at Evo klagde i starten av verden på at de var eneste som turte å stå helt alene så hadde de kanskje noen ære, men så endte de opp med å stå med pakt med oss midt i verdenen, noe som reddet dere fra undergangen..
så når vu perioden kom så hadde dere heller ikke guts til å stå alene da heller, neida dere teamer opp med BBTA +++ så hvem er det egentlig som står alene og virkelig kjemper? vi eller dere?

når det kommer til gull og event har dere ingenting dere skulle sagt, dere vinner hver eneste dag med bruk av sykt mye gull og hamstring av mantier, men er jo bra dere kan bruke gull hvis ikke ville dere jo slitt betraktelig mye mer
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1036

Guest
Hver server er det samme.... Bare drittslenging om hvem som bruker mest gull og blablabla... Det å påstå at den ene parten ikke bruker gull og den andre bruker haugevis er bare tull. Begge parter bruker gull, det er mange faktorer som har ført til at servern er der den er i dag, jeg skal ikke påstå å sitte på noe fakta, fordi alle her har sin versjon av historiene. Men nesten uansett hvordan man ser på det Aktivitet > Gull.
 

bytting

Well-Known Member
Hver server er det samme.... Bare drittslenging om hvem som bruker mest gull og blablabla... Det å påstå at den ene parten ikke bruker gull og den andre bruker haugevis er bare tull. Begge parter bruker gull, det er mange faktorer som har ført til at servern er der den er i dag, jeg skal ikke påstå å sitte på noe fakta, fordi alle her har sin versjon av historiene. Men nesten uansett hvordan man ser på det Aktivitet > Gull.

Men så er det vel ingen som påstår at at den ene parten ikke bruker gull da?

Det er vel en kjensgjerning at stortstillt og ubalansert gullbruk vil være en del av fotoalbumet til rho, men er nå likevel godt enig at den blir overskygget av andre faktorer når det kommer til å forklare hvorfor rho ble slik den ble.
 

DeletedUser807

Guest
Hehe må le.....sunket så lavt at vi må begynne å skylde på gullbruket for at ting går som det går:p Vi har vel alle spilt med haaste, han bruker jo mer gull en sikkert alle alliansene på denne serveren alene.....so what! Er jo opptil hver enkelt spiller. Jeg har aldri brukt så lite gull som jeg har gjort på denne serveren, kanskje ikke så rart da jeg ikke har møtt noe motstand(tror jeg har hatt 1 opprør imot på denne serveren)
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
.
Slutt å skyld på hverandre! Er mange faktorer som utgjør sluttresultatet på en server, ikke den enkelte spiller.
Synes alle skal være greie med hverandre, det kommer flere servere og vi som er fiender nå kan fort spille sammen på en annen server. Taper du serveren så gå ned med flagget til topps ihvertfall:)
Vi er alle avhengig at folk synes dette er gøy og fortsetter videre på nye servere, og får lært opp nye spillere. Ellers blir det fort kjedelig.
Jeg tar meg en liten grepo pause etter denne da jeg er litt små lei, men kommer nok tilbake om litt med noen Fantestreker igjen
smiley_emoticons_daumendreh2.gif
 

bytting

Well-Known Member
Hvem er det som synker så lavt da? Jeg har da ikke på noe sted skyldt på gullbruket for at "ting går som det går", men når himmelen dekkes av manticora-nukes som om de var perserhærens piler så synes jeg det er helt innafor å komme med et lite 'ryktis-pek' på det. Jeg svarer riktignok på tilsvarene, men at dette utartet seg til et ordskifte om gullbruk på rho og tap/vinn, og i hvertfall ikke prek om tidligere verdener, vet jeg ikke helt om jeg påtar meg ansvaret for.

Hva med haaste? Vet ikke nøyaktig hvor mye han bruker selvsagt, ikke noe jeg føler behov for å blande meg i, men ja, gullbruken til enkelte, i hvertfall i episoder, på rho, overgår med god margin det jeg har sett for meg haaste bruker.

Er nu fortsatt ellers enig i tonen i innlegget da:)
 

bytting

Well-Known Member
Sånn bare for å gi elefanten i rommet en bøtte vann og ta den ut i fjøset:

ser at mange henger seg opp at det er et sammenfall i tid med mitt innlegg som startet ordskifte om gull og det at vu nærmer seg slutten. Ser jo og at det falles for fristelsen for å da tolke det inn i en tap/vinn-kontekst. Får bare slå fast at innlegget ikke var ment å handle om det, det var ment å isolert handle om disse manticoranukesene som flyr rundt omkring. Ikke det at olk ikke skal "få lov" å bruke det de har kjøpt for egne penger, men dette er nå en ryktebørs så da var det innafor med et lite pek.

For de nok spesielt interesserte så vil de ha fått med seg at jeg aldri har vært så happy for de eventgreiene, men da fordi jeg synes det er dårlig spilldesign, og da noe innogames bør lastes for, og ikke de som benytter seg av kjøpsmulighetene, selv om jeg ikke legger skjul på at jeg synes det er en smule harry når folk går bananas og skal gjøre seg interessante med ørten mantinukes fra samme by per dag, men det er dog deres valg i og for seg.


Når det kommer til det med gulling så er det ikke noe jeg engentlig henger meg opp i, folk må få bruke pengene til hva de vil uten at det blir mitt problem. Har da også synes de ordskiftene om gulling på tampen av servere har vært litt kårny(vel, mye fordi argumentasjonen som ble ført var rett og slett teknisk feil, men men..).

For å forklare sammenfallet i tid så kan det gjøres slik: jeg hadde nettopp fornyet premium like før serverslutt, hadde da en del gull jeg ikke får brukt, så at eventen nærmet seg slutt og, har alltid vært nysgjerrig på hvor mye som egentlig går i de, og fikk et innfall om å teste, med mantinukes frisk i bevisstheten og at listen var mer dominert av en allianse enn jeg fxt hadde regnet med, stakk jeg innom ryktis i samme slengen, siden jeg jo allerede var så godt i gang der likevel.

Ønsker forøvrig alle på rho lykke til i innspurten av VU, så får vi heller klappe om den tjukke dama skulle treffe den høye C'en:)
 
Topp