Ryktebørs

DeletedUser817

Guest
KUTT all diskusjon her inne, som ikke er av positiv art/Ryktes ..
All negative opplevelser skal tas via rapporteringssystemet! Evt fortsett diskusjonen via PM
 

DeletedUser

Guest
KUTT all diskusjon her inne, som ikke er av positiv art/Ryktes ..
All negative opplevelser skal tas via rapporteringssystemet! Evt fortsett diskusjonen via PM
Hvor lang tid tar det for å kontrollere en rapport/behandle den etter at den har blitt sendt?
 

DeletedUser

Guest
Godt at det blir tatt grep, da kan kanskje Sinder også svare på spørsmålet:

KOR VA DEM??
 

DeletedUser

Guest
Rykte spør:
hvem er det som egentlig spiller på serveren?
ser PP/PN har tatt en del byer i helgen :confused:
 

DeletedUser754

Guest
Ryktet sier at opprørserverene er i ferd med å bli kjedelige... Kappa var bra, Mu var ennå bedre, Xi er død og det er Pi også.. Er det slik vi vil ha det ? Spår snarlig grepolisdød - gull og deff er for lønnsomt, og PP/PN er først og fremst KP-allianser, dvs. de vinner serveren, men dreper den i samme slengen... Deffing ~ sim city ~ kjedelig ~ byggmester bob :-(
 

DeletedUser

Guest
Må si meg litt enig :)
Er litt for lett å skaffe seg byer med å bare ha festivaler. Forholdet mellom festivaler til å skaffe KP via det å krige seg til KP er totalt feil.
Hvorfor skal en krige når en skaffer seg KP via festivaler mye fortere en å bygge tropper av ressurser.
Synes at dette har blitt for mye Byggmester Bob spill og er ikke sikker at eg kommer til å forsette etter denne serveren.
 

bytting

Well-Known Member
Er generelt enig i premisset om at det lønner seg for meget med deff, gull, byfestiver o.l. Vet ikke om Pi er den serveren som eksemplifiserer dette best, heller vel mot tvert om.

Dog, mulig h56 ikke gir de mest representative stikkprøvene.

Om å sylte seg ned i deff har lønnet seg får du spørre Tande om:)
 

DeletedUser754

Guest
Et par gode poenger, bytting. Kjenner selvsagt ikke Pi særlig godt etter 2-3 uker i utkanten, men jeg merker meg at serveren synes å være rimelig død. Mulig det har vært harde kamper før det ble slik, men det vet jeg ikke noe om... Poenget mitt er vel bare at det synes å være slik at de endrigene som har blitt gjort av Innogames i det senere, ikke har slått positivt ut med tanke på å gjøre spillet mer levende. Intensjonene har kanskje vært gode (f.eks. moralgreiene, osv), men resultatet så langt synes å være begredelig og tar ting i feil retning. Det er angrepsspillet som gir serveren liv, og da må man legge opp til at det skal bli mer lønnsomt. Kanskje avskaffe byfestivaler, gi doble KP for angrep kontra forsvar, osv kunne kanskje gjort noe med dette ?

Synspunkter noen ? Fyr løs...
 

DeletedUser806

Guest
Er generelt enig i premisset om at det lønner seg for meget med deff, gull, byfestiver o.l. Vet ikke om Pi er den serveren som eksemplifiserer dette best, heller vel mot tvert om.

Dog, mulig h56 ikke gir de mest representative stikkprøvene.

Om å sylte seg ned i deff har lønnet seg får du spørre Tande om:)

Så for de man er en god deffer, ikke slipper inn bøtter av opprør etc, og er en som alltid hjelper med deff til andre, så skal det kritiseres? Har jeg ikke satt nok opprør på dere???
wow, så dypt du synker for sverte andre...
Er vel ikke deff som dreper serveren. Heller gull og at man kan kjøre byfestivaler 24/7 så lenge det er stille.
Det er ikke underdogen på en server som skal henges på en dør. Skal jeg ha off i alle byer så jeg kan gjøre det lettere for dere bytten?

Jeg mener det store problemet er tiden det tar å bygge opp off/deff i forhold til server-hastigheten. Booom-booom og 50 tomme byer, så skal man bygge i en uke før tropper er oppe å gå igjen. Så tar det nye 30 min å kvitte seg med alt og slik går dagene. DET er byggmester-bobb-grepo som grepolis selv har lagt opp til. Ene og alene for at vi skal gulle tiden det tar med tropper og skip... Mye vil ha mer og grepo vil ha ennå mer.
Byfestival... spiller liten rolle hvordan man får byplasser. Selv sitter jeg på 14 stykk jeg ikke en gang gidder å bruke for serveren kjeder meg. Gidder ikke sitte å bygge og bygge og bygge... Det er 3% kriging og 97% bygging slik Grepo er lagt opp nå.

Enig i at Kappa var konge. Mu var ok og nå har det blitt dritt kjedelig.
 

bytting

Well-Known Member
Mulig det har vært harde kamper før det ble slik,

Ligger vel mye der:)

Poenget mitt er vel bare at det synes å være slik at de endrigene som har blitt gjort av Innogames i det senere, ikke har slått positivt ut med tanke på å gjøre spillet mer levende. Intensjonene har kanskje vært gode (f.eks. moralgreiene, osv), men resultatet så langt synes å være begredelig og tar ting i feil retning. Det er angrepsspillet som gir serveren liv, og da må man legge opp til at det skal bli mer lønnsomt. Kanskje avskaffe byfestivaler, gi doble KP for angrep kontra forsvar, osv kunne kanskje gjort noe med dette ?

Synspunkter noen ? Fyr løs...
er enig i dette, og har vært det en stund. En grunn til at Pi er mer krigerpreget enn den kunne vært IMO er høy spillhastighet. Jo raskere det tar å bygge opp tropper jo mindre vegrer man seg for å "sløse" med off, og det blir mer kriging. Derfor har jeg alltid har syntes at hastigheten bør være så høy som mulig.

bla annet alt dette dilldallet som er innført. øyoppdrag og helter mm, ting som ikke tilfører spillet noe reelt sett. Greit nok at et spill må ha content, men i et slikt spill er det interaksjonen mellom spillerne, dvs kriging, som bør være content. Med mye dill dall blir det bare flere ting å fetelere med som tar vekk fokus for mange fra det som "egentlig" er spillingen.

Og så disse eventene som kommer oftere og oftere og vare lenger, samme greia. Distraksjon. Hadde holdt med 2-3 i året som varte 5-7 dager.
 

DeletedUser

Guest
Kunne ikke sagt meg mer enig med påstandene deres. Det er alt for mange fordeler for forsvarere. Jeg må også si at det er lettere å være en god forsvarer enn en god angriper. Det er også lettere å være forsvarer enn angriper.
Dette sier jeg ikke for å være stygg mot de som faktisk velger å gå deff. Det er bare slik jeg føler spillet er bygget opp. Jeg føler også at det er viktig at alle allianser har noen som går mere defansivt enn andre. Bare for å ha sagt dette. (Man kjøper liksom ikke 11 spisser til et fotballag)
Må uansett si at det er 1000x kjekkere å angripe enn å forsvare. Når man angriper, har man alt å vinne, mens når man forsvarer seg, har man alt og tape.

Men nå sporet jeg av så da avslutter jeg her :)
 

DeletedUser754

Guest
Enig med Tande/SS i at bygging av troppper er en show-stopper, spesielt gjelder dette off, og at dette er den reelle gulllgruva for innogames. Synes det er kjipt - en runde der det bare bygges og ikke gulles ville kanskje gitt et signal oppover ?

Også enig med bytt i at heltene ikke er særlig meningsfulle, mens jeg mener øyoppdrag er et av de få tiltakene som kan styrke angrep-kontra-forsvar situasjonen, om man velger riktig på oppdragene. Eventene er jo selvsagt rene melkekuer, og i prinsippet lagt opp for fulle gullingsjømenn på landlov...

Skulle ønske det ble innført en eller annen form for ekstra KP-bonus når flere jobber sammen. Det ville gitt alliansedimensjonen og det sosiale et nødvendig boost. Underallianser og pakter er også et tema - hva kan vi gjøre for å unngå binære servere i fremtiden ?
 

DeletedUser

Guest
Dette er vel ganske enkelt tankegang, det er jo bare og gå i seg selv og spørre, hvem du liker eller vil spille sammen med.
Når du har en posetiv oppfatting av medspillere så vil man spille med dem, sjeldent liksom - "nei han er jo for god, han kan spille imot oss"
Og når du spiller noen år så får du både posetiv og negativ feed i hode ditt, når du har spillt et par år (om spiller er oppegående)
Da baller det på seg med posetive spillere, da "må" dem jo spille sammen.
så tror ikke vi vil bli kvitt underallianser, med mindre hver spiller kun spiller 2 sessonger hver.

Så tror ikke du blir kvitt det, de fleste liker lite kaos og vil ha litt kontroll.
 
Topp