Slå av Nattbonusen...

DeletedUser1077

Guest
Spillet koster penger for og få ulike premium ting, vilken gjør spillet basert på voksne med ett kreditkort som folk kan bruke på nettet, ungdomer under 18 år har ikke ett kreditkort som kan brukes på internett, og eneste grunn eg ser att nattbonuser er der pga ungdomer ikke skal skulke skolen og vera trøtt på skolen pga dem må forsvare seg på natte tiden og få seg nattero. Dette er ett Strategisk ridder krigs spill, dem hadde ikke noen nattero i middel alderen når det var krig. synnes nattebonusen er tull, 80% av alle som spiller grepolis er voksne folk over 30 år. Nattebonusen kunne ihvertfall godt ned til 50% så folk kan planlegge angrep på nattetiden også. eller er spillet basert for 5 åringer som må få seg sin viktige 10 timers nattero?
 

DeletedUser817

Guest
Hei Sinder

Takk for ditt innspill.

Eneste problemet, er at du i ditt resonnement tar helt feil. Den er veldig mange spillere som er under 18 år, og det er flere måter å bruke penger på enn ved bruk av kredittkort. Som f.eks bruk av mobiltelefon.

Edit: Nå er det jo slik at nattbonus er forskjellig fra verden til verden, som alle andre innstillinger

En annen side av saken, er at jeg vil tørre å påstå at de fleste "voksne" som spiller dette spillet ønsker Nattbonusen velkommen, mulig jeg tar feil, men mitt inntrykk er at de fleste synes dette er en bra ting av ulike årsaker, som for eksempel at man skal på jobb, og ikke har behov for å være våken halve natten.

Første avsnitt er faktum, den andre avsnittet er min påstand... :rolleyes:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1077

Guest
Hei Sinder

Takk for ditt innspill.

Eneste problemet, er at du i ditt resonnement tar helt feil. Den er veldig mange spillere som er under 18 år, og det er flere måter å bruke penger på enn ved bruk av kredittkort. Som f.eks bruk av mobiltelefon.

Edit: Nå er det jo slik at nattbonus er forskjellig fra verden til verden, som alle andre innstillinger

En annen side av saken, er at jeg vil tørre å påstå at de fleste "voksne" som spiller dette spillet ønsker Nattbonusen velkommen, mulig jeg tar feil, men mitt inntrykk er at de fleste synes dette er en bra ting av ulike årsaker, som for eksempel at man skal på jobb, og ikke har behov for å være våken halve natten.

Første avsnitt er faktum, den andre avsnittet er min påstand... :rolleyes:

Dem meldte seg på spillet for og spille det, ikke for og spille Farmville og få seg nattero,
Ja dem kan bruke mobilen sin og betale 10 ganger så mere, men de fleste familjer har sperrer på barna sine telefoner så dem ikke kan bruke mobilen sin til og kjøpe ting på nettet. Jo dem fleste vill ha nattbonus, men det er helt feil. dette er ett middel alder krigspill, var det nattero i middel alderen? 100% bonus er veldig mye, det kunne ihvertfall blitt suttet ned til 50%, og uansett om noen blir angrepet på natten, så kan ikke noen stjele byen hans før etter 12 timer uansett, så han har GOD nokk tid til og forsvare seg. Eg signerte på dette spillet fordi eg vet eg har tid til og spille det, man registerer seg ikke på krigspill om du ikke har tid til det pga jobb eller skole, så nattebonusen er tull. Så vilken server finnes det som IKKE har noe av dette tullet? for det er ganske så tåpelig og ha 100% nattebonus på ett middel alder krigspill.
 

DeletedUser817

Guest
Igjen må jeg rette på deg, for det er ikke slik at alle verdener har "opprør".
På Erobringsserverene kan man lande Koloniskip uten å ha laget opprør i byen først.

Hva du har tid til og hva andre har tid til er ikke samme sak. Innogames og Grepolis har et ønsket om flest mulig spillere, og jeg vil tro at mange hadde sluttet, hvis det ikke hadde vært for nattbonusen.

Nattbonusen har vært diskutert tidligere, som mange andre momenter i spillet som for eksempel moral.

Men som sagt, alle innspill tas i mot og noteres ned, men det bør jo i det minste være flere som ønsker denne forandringen.
 

DeletedUser1077

Guest
Igjen må jeg rette på deg, for det er ikke slik at alle verdener har "opprør".
På Erobringsserverene kan man lande Koloniskip uten å ha laget opprør i byen først.

Hva du har tid til og hva andre har tid til er ikke samme sak. Innogames og Grepolis har et ønsket om flest mulig spillere, og jeg vil tro at mange hadde sluttet, hvis det ikke hadde vært for nattbonusen.

Nattbonusen har vært diskutert tidligere, som mange andre momenter i spillet som for eksempel moral.

Men som sagt, alle innspill tas i mot og noteres ned, men det bør jo i det minste være flere som ønsker denne forandringen.

Vanskelig og få folk til og diskutere dette fordi deres forum har veldig dårlig aktivitet. dere har 5-15 folk online på forumet dagligen, kommer og bli vanskelig og lage en diskusjon utav dette når det tog grepolis 3 dager og svare på dette.
og eg ser ikke hvorfor folk skulle ha sluttet om det ikke fantes en Nattbonus, men det er jo ganske så lett og finne utav. Hvorfor ikke lage en til grepolis server der alle disse tulle reglene med nattbonus ikke finns? så kan vi se hvor mangen folk som joiner den serveren. for eg tror veldig mangen skulle ha joinet. Lag en SERIØS server uten regler laget for 5 åringer for spillere som vill spille SERIØST.
 

DeletedUser

Guest
Eg er godt voksen og er for at det er nattbonus og synes at det er deilig å kunne slappe av litt før eg skal på jobb.
Hvorfor du sier "var det nattero i middel alderen?" forstår eg ikke hva har med dette spillet å gjøre, en må kunne skille mellom spill og virkelighet. Hadde du vært i aktiv krigstjeneste så ville du fort sett forskjellen på dette. Da hadde du vist at det er andre som er på vakt å passer på når en kan sove selv. Her i spillet er alt opp til deg alene.

Hadde i grunnen vært bedre å fjernet varsling på app som hindrer spillere å gjøre overraskende angrep i tillegg hadde en blitt kvitt alle gangene alarmen går pga falske angrep fra useriøse spillere som starter angrep for deretter trekke dei igjen :(
 

DeletedUser1077

Guest
Eg er godt voksen og er for at det er nattbonus og synes at det er deilig å kunne slappe av litt før eg skal på jobb.
Hvorfor du sier "var det nattero i middel alderen?" forstår eg ikke hva har med dette spillet å gjøre, en må kunne skille mellom spill og virkelighet. Hadde du vært i aktiv krigstjeneste så ville du fort sett forskjellen på dette. Da hadde du vist at det er andre som er på vakt å passer på når en kan sove selv. Her i spillet er alt opp til deg alene.

Hadde i grunnen vært bedre å fjernet varsling på app som hindrer spillere å gjøre overraskende angrep i tillegg hadde en blitt kvitt alle gangene alarmen går pga falske angrep fra useriøse spillere som starter angrep for deretter trekke dei igjen :(

Trodde du registrerte deg på sånne her spill for og " slappe av " etter jobben. Joda eg har skillt veldig god på virkeligheten og spill. men spillet er basert på middel alderen, eller ser du tanks og paratroopers i dette spillet? Dette spillet er ikke opp til deg selv, har du ikke en alliansen så overlever du ikke lenge. Så det er langt ifra og vera alene i dette spillet. Du er medlem i en alliansen og alliansen passer på deg når du ikke kan, akkurat som du sier med som er på " Vakt " Det er derfor du har en allianse så att alliansen din kan forsvare deg og du kan forsvare dem når dem ikke kan forsvare seg selv. Om du ikke har tid til og forsvare deg på natte tiden så bruk alliansen din, er derfor du har en allianse.......
 

DeletedUser

Guest
"Du er medlem i en alliansen og alliansen passer på deg når du ikke kan" nå vet eg ikke hvordan du kan forsvare denne uttalelsen.
(Er du ikke online så er sjansen for at du mister byen veldig stor).

Som regel sover dei fleste spillerne om natten, viss du ikke jobber nattarbeid.
Viss eg blir angrepet om natten og spillerne i alliansen ikke er online så hjelper det meg ingenting samme hvor stor alliansen du er i.
Men viss en spiller er online hele natten og har trips i byen din som blir angrepet så har han jo mulighet å sende støtte til byen min men han har jo null oversikt om hva så skjer i byen min.
Muren i byen kan være revet ned til nivå 0 viss det er et seriøst angrep.
Men som eg sier tidligere er det stor forskjell mellom spill og virkelighet samme hvilken allianse du er i (se tidligere innlegg)
 

DeletedUser1077

Guest
"Du er medlem i en alliansen og alliansen passer på deg når du ikke kan" nå vet eg ikke hvordan du kan forsvare denne uttalelsen.
(Er du ikke online så er sjansen for at du mister byen veldig stor).

Som regel sover dei fleste spillerne om natten, viss du ikke jobber nattarbeid.
Viss eg blir angrepet om natten og spillerne i alliansen ikke er online så hjelper det meg ingenting samme hvor stor alliansen du er i.
Men viss en spiller er online hele natten og har trips i byen din som blir angrepet så har han jo mulighet å sende støtte til byen min men han har jo null oversikt om hva så skjer i byen min.
Muren i byen kan være revet ned til nivå 0 viss det er et seriøst angrep.
Men som eg sier tidligere er det stor forskjell mellom spill og virkelighet samme hvilken allianse du er i (se tidligere innlegg)

Tror du virkelig att det er så mangen som sover på natten? det er veldig mangen grepolis spillere som spiller på nattetiden så som meg selv, for det er den tiden dem har fred og kan bygge opp bymuren sin og feige seg i 6 timer imens dem har 100% bonus. og drit i den forbanna virkeligheten din nå, eg snakker ikke om virkeligheten eg snakker om HVA grepolis er basert på og det er Middelalderen, Det var ikke noe som 6 timer nattero på Middelalderen der fiendene kunne sitte og feige seg bak muren sin og bygge. Om dere ikke vill krige så hvorfor i det heletatt registere seg? da kan dere vell heller spille farmville så slipper dere og miste den elskede lille byen din.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå vil eg ikke si at eg er den spilleren som er feigest her i spillet, er en spiller som liker å angripe.
Men viss du mener at det er feigt med nattbonus så får en først få fjernet app som gir varsling om når en blir angrepet.
I krig er det sjelden at noen tar en telefon til fienden for å si "hei eg kommer å angriper deg klokken 02.15 i natt" ;)
 

DeletedUser1077

Guest
Nå vil eg ikke si at eg er den spilleren som er feigest her i spillet, er en spiller som liker å angripe.
Men viss du mener at det er feigt med nattbonus så får en først få fjernet app som gir varsling om når en blir angrepet.
I krig er det sjelden at noen tar en telefon til fienden for å si "hei eg kommer å angriper deg klokken 02.15 i natt" ;)

Grepolis går ut på og sammarbeide og krige sammen med andre allianser, det er ikke basert på og bygge byen din og mate dine civivle mennesker. Så hva er feigt med og spille spillet så som det skal spilles? Har du ikke noen og sammabeide på grepolis og spiller solo så overlever du ikke så lenge.
Eg prøvde og spille uten allianse i 2 dager, dem tok hovedbyen min og 3 andre byer. så du overlever ikke uten allianse, eg bruker irl penger for og bygge sjappere og hadde bymyr på lvl 35 i hver by og flere tusen tropper men uansett så blev eg knust. spiller ikke noen rolle om hvor stor du er på grepolis, spiller du alene så har du en veldig liten kjangse for og overleve.
 

DeletedUser1077

Guest
Det er ikke et middelalderspill

ja


Ok om det ikke er middelalderspill så hva er det da? vi bruker hester og katapulter, ser ikke noen bruke katapulter og hester i krigen idag.

og hva nattero fantes det i middelalderen der fienden kan sitte bakmurene sine ifred fra fiender utenfor borgen og bygge i en krig?
 

bytting

Well-Known Member
Ok om det ikke er middelalderspill så hva er det da? vi bruker hester og katapulter, ser ikke noen bruke katapulter og hester i krigen idag.

og hva nattero fantes det i middelalderen der fienden kan sitte bakmurene sine ifred fra fiender utenfor borgen og bygge i en krig?

Det er et antikken-spill.

Mørkt om natten. Slag utkjempet i nattemørke er historisk sett et unntak.

Tror internasjone servere(.en) er uten nattebonus forresten.
 

DeletedUser1077

Guest
Det er et antikken-spill.

Mørkt om natten. Slag utkjempet i nattemørke er historisk sett et unntak.

Tror internasjone servere(.en) er uten nattebonus forresten.

Da synnes eg du burde lese mere om historie i middelalderen, om dem har krig så stopper ikke krigen bare fordi det er natt.

Og antikk er middelalderen smartass antikken er fra 600-700 tallet
 

bytting

Well-Known Member
Da synnes eg du burde lese mere om historie i middelalderen, om dem har krig så stopper ikke krigen bare fordi det er natt.

Og antikk er middelalderen smartass antikken er fra 600-700 tallet

Som sagt, slagene ble som en regel ikke utkjempet i nattemørke. Krigen fortsatte selvfølgelig, men "krigen" fortsetter jo likeledes på grepo selv om det er nattbonus.

Antikken er ikke middelalderen:)
 

DeletedUser1077

Guest
Som sagt, slagene ble som en regel ikke utkjempet i nattemørke. Krigen fortsatte selvfølgelig, men "krigen" fortsetter jo likeledes på grepo selv om det er nattbonus.

Antikken er ikke middelalderen:)

De ridde på hester og brukte katapulter i antikk tiden akkurat som middelalderen.
Krigen fortsetter på natten ja med nattebonus, men da taper du alle gubbene dine fordi personen har 100% Forsvarsbonus.
 

DeletedUser1077

Guest
De ridde på hester og brukte katapulter i antikk tiden akkurat som middelalderen.
Krigen fortsetter på natten ja med nattebonus, men da taper du alle gubbene dine fordi personen har 100% Forsvarsbonus.

Gjekk ikke og redigere det inlegget men
Tidlig middelalder (ca. 500-1000)
Antikken betegner en lang tidsperiode av kulturhistorien ved Middelhavets greske og romerske sivilisasjoner, samlet den gresk-romerske verden, fra rundt 700 f.Kr. til rundt 500 e.Kr..
 

bytting

Well-Known Member
Gjekk ikke og redigere det inlegget men
Tidlig middelalder (ca. 500-1000)
Antikken betegner en lang tidsperiode av kulturhistorien ved Middelhavets greske og romerske sivilisasjoner, samlet den gresk-romerske verden, fra rundt 700 f.Kr. til rundt 500 e.Kr..

Sånn cirka ja:)
Krigen fortsetter på natten ja med nattebonus, men da taper du alle gubbene dine fordi personen har 100% Forsvarsbonus.
Derfor slagene ble holdt på dagtid heller enn på natten, er ikke noe særlig å sloss når man ikke ser noe :)
 

DeletedUser1077

Guest
Sånn cirka ja:)

Derfor slagene ble holdt på dagtid heller enn på natten, er ikke noe særlig å sloss når man ikke ser noe :)

Beror på hva årstid du sloss på, om sommeren så kan du ganske så lett se hele natten. på vinteren er det noe annet. men i en krig så er det ofte ting som brenner, store hus og fakler så lys har dem i krigen på middelalderen. Du må lese mere historie, de fleste slagene på borger og sånt sjedde på kveldstiden/nattetiden.

Sånn cirka ja, men det antikken var fortsatt under tidlig middelalder tiden.
 
Topp