Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Ja, hvordan kan man frykte noen med 90% deff byer og som koloniserer VU øyer???
Hvorfor trenger dere å rottere dere sammen med Verdande og Gigant nazdrakulz for å ta sånne som oss??

Husk å smell døren igjen etter deg på vei ut nå, bare sånn at alle skjønner at du er sinna.

Litt artig at de dere konsentrer angrep på tar byer i fra dere mens det hele pågår. LOL :)

"Så imot små allianser til å med skal dere sammenkjøre angrep, en så latterlig stor koalisjon.. Ikke bare ett sammarbeid mot les miserables altså.
Dere er ikke Xi's ridende Sir Save A hoe på hvite hester sånn som du skal ha det til Zanzibar, det er allefall ikke det intrykket jeg har fått av dere!"

Dette skrev du forresten om LF litt tidligere i spillet. Hva skjedde med denne meningen?
 

DeletedUser

Guest
Å når det gjelder kolonisering av vu øyer... er ikke poenget å sikre seg vu øyer? Om man ikke skal kolonisere på de byplassene man mangler... Hvordan anbefaler du og skaffe vu øyer da?
La oss se, neste plan!! La oss sørge for at fienden får MASSE byer på en øy vi vil ha som VU øy, så venter vi i ukesvis, så renner vi på med tropper til ingen nytte i et desperart forsøk på å stjele oss en vu øy.
I mine øyne blir denne klagingen deres for dum...
Om dere ikke har skjønt det så er ikke dette et rent krigsspill hvor man bare renner i hverandre med masse off tropper og håper på det beste...
gjennom strategi (som dette spiller gåt mye ut på) må man planlegge hvordanman skal sikre seg vu øyer med fin plassering.
Man må også besitte mye deff for å beskytte sine egne byer( og kanskje noen av alliansens også om man ikke er helt egoist)
Så trenger man noen byer med off og flammeskip også så man har til å kunne starte opprør, stjele byer, og skaffe kp til nye byer :)
Mulig det bare er jeg som er helt lokete med mine 8 års erfaring med lignende strategispill og har ført en "smart" strategi med meg hit...
Eller er det kanskje slik at andre har misforstått litt og tror alt handler om off og kriging og null strategisk tankegang?
Jaja... litt av noen klager...
* LF (BFC) bruker strategi til å sikre fine VU øyer
* LF hadde samarbeidspartnere tidligere og lever på det 3 servere i etterkant
* LF tenker strategisk og bygger ikke bare off, men besitter for mye deff
* BFC har for mange deffbyer
* Forde LF visste om en aksjon siden mange på serveren er for flink å slenge med leppa, så bruker LF nå spioner

Seriøst?
Finn noe skikkelig grunnlag å klage på når du skal "sverte" oss pga at vi spiller strategisk. Dette blir for dumt.
 

DeletedUser978

Guest
Å når det gjelder kolonisering av vu øyer... er ikke poenget å sikre seg vu øyer? Om man ikke skal kolonisere på de byplassene man mangler... Hvordan anbefaler du og skaffe vu øyer da?
La oss se, neste plan!! La oss sørge for at fienden får MASSE byer på en øy vi vil ha som VU øy, så venter vi i ukesvis, så renner vi på med tropper til ingen nytte i et desperart forsøk på å stjele oss en vu øy.
I mine øyne blir denne klagingen deres for dum...
Om dere ikke har skjønt det så er ikke dette et rent krigsspill hvor man bare renner i hverandre med masse off tropper og håper på det beste...
gjennom strategi (som dette spiller gåt mye ut på) må man planlegge hvordanman skal sikre seg vu øyer med fin plassering.
Man må også besitte mye deff for å beskytte sine egne byer( og kanskje noen av alliansens også om man ikke er helt egoist)
Så trenger man noen byer med off og flammeskip også så man har til å kunne starte opprør, stjele byer, og skaffe kp til nye byer :)
Mulig det bare er jeg som er helt lokete med mine 8 års erfaring med lignende strategispill og har ført en "smart" strategi med meg hit...
Eller er det kanskje slik at andre har misforstått litt og tror alt handler om off og kriging og null strategisk tankegang?
Jaja... litt av noen klager...
* LF (BFC) bruker strategi til å sikre fine VU øyer
* LF hadde samarbeidspartnere tidligere og lever på det 3 servere i etterkant
* LF tenker strategisk og bygger ikke bare off, men besitter for mye deff
* BFC har for mange deffbyer
* Forde LF visste om en aksjon siden mange på serveren er for flink å slenge med leppa, så bruker LF nå spioner

Seriøst?
Finn noe skikkelig grunnlag å klage på når du skal "sverte" oss pga at vi spiller strategisk. Dette blir for dumt.
hohohho. "strategisk"
 

DeletedUser

Guest
Skjønner jo at du er vant med erobringsverden og ikke opprør i såtilfelle :)
 

DeletedUser

Guest
Jo,absolutt. Men virkelig, det er forskjell på å sikre seg en VU-øy og kolonisere 4 hele øyer. Nei, absolutt ikke. Man burde sikre seg øyene så fort som mulig, men igjen - det er forskjell på å kolonisere 4 VU-øyer og sikre seg VU-øyer. Ved å gjøre dette blir det fort en bygg server som de fleste opprørs serverne og det er utrolig kjedelig.

Du trenger ikke å forklare meg eller noen i andre i LM hvordan man spiller grepolis. Ja, det er mye strategi i spillet men denne strategien du bruker gjør serveren kjedelig.Meningen med spillet er vell å krige ikke å bygge?

Tørr jeg spørre hvilkene spill du har spilt i 8 år tidligere?

*BFC gjør dette om til en bygg mester bobb server. For en strategi, sikkert aldri noen som har tenkt på det før.
*Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dere klager over at vi nå må ha sammarbeidspartnere når dere hadde det tidligere i spillet.
*Alle som kan spille grepolis spiller ikke bare med off, men sefølgelig deff også. Poenget mitt var hvordan kan man ha 90% deff byer og skryte av de?.
*Dere må jo ha gravd etter informasjonen et sted? Hvis en person fra en annen allianse deler ut info som kan svekke alliansen denne personen er i kalles det spionasje. Om denne spilleren gjør foreslo og gi dere denne informasjonen eller om dere plantet en der har ingen betydning, det som har noe og si er at du/dere får info og at dere hører på den.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
"Så imot små allianser til å med skal dere sammenkjøre angrep, en så latterlig stor koalisjon.. Ikke bare ett sammarbeid mot les miserables altså.
Dere er ikke Xi's ridende Sir Save A hoe på hvite hester sånn som du skal ha det til Zanzibar, det er allefall ikke det intrykket jeg har fått av dere!"

Dette skrev du forresten om LF litt tidligere i spillet. Hva skjedde med denne meningen?

Glad for at du spørr! Jeg tok feil ang LF ! :)
Det som skjedde var at dere begynte å gå i samtaler med Verdande i mens LF begynte å si opp IAP'r og den slags.
Så det var dere i LM som liksom begynte å bli til det dere snakket ned på.
Jeg hadde en ufattelig stor respekt for dere/dvergen da dere/dvergen kriget med alt å alle. Men jeg mener LM har solgt sin sjel.

Jeg vet ikke om du har skjønt det, men der jeg drar følger det bare krig , ødeleggelse, og søvnløse netter. - Bare spørr Verdande. :)
Så LF ble altså et svært attraktivt sted for meg.

Og apropos sammarbeid, la oss se litt på fakta her. Dere/ruthless gir fra seg VU blokker til gigant nazdrakulz (TE)og sier nei nei vi sammarbeider ikke-Ok men dere kriger ikke. Dere sammarbeider med Verdande som du selv sier. Dere har slått dere sammen med/sammarbeider med mundi som sikkert alle har fått med seg.

Akkurat nå så sammarbeider dere med alle i mot oss, vi kriger på alle fronter og vinner alikevell.

Så hva skjedde med meningen min. Ja, hva skjedde med den?
 

DeletedUser

Guest
Å nevne de her på forum er vel ulovlig og regnes som reklame vel?
Vi koloniserte aldri 4 vu øyer. 3 av dem hadde vi nesten full kontroll på fra før av.
1 grunnla vi forde vi ville ha den i klyngen. :)
Kall strategien hva du vil :)
Spioner bruker jeg/vi ikke, men enkelte på serveren er flink å si for mye i pm når man snakker med dem.
Å bli ivrig å forsnakke seg er ikke veldig lurt. det er lett å legge sammen 1 og 1 :p
 

DeletedUser

Guest
well said Charan.
Skulle akkurat til å si det...
Samarbeid med verdande, sammenslåing med Mundi og en under bordet iap eller noe med TE og ruthless gir bort vu spot.
1+1 er ikke vanskelig å legge sammen her...
Det som har skjedd er at dere snakket ned på oss forde vi hadde samarbeidspartnere, men så snart vi kuttet de ut og ville stå på egne ben ble jo alle samarbeidspartnere med dere.. så vi byttet bare plass..
Men slapp av, det er helt ok :)
 

DeletedUser1036

Guest
Så du mener du vet hvordan man kan håndtere situasjonen bedre? Og problemet er vel ikke det å komme gjennom og få opprør, men det å ta byen dagen etter da den er stacka opp av 40 folk. Vi burde vel bare sitte og bruke murknus til dere har 0 i bymur?

Nå skjønner jeg dessverre ikke hva du mener? Når opprøret ble satt ca 8:13 på morningen, hadde LM 12 timer på å sende birems/landdeff til byen. Det var kun jeg og lundli2 som angrep byen. Om jeg skulle ha forsvart enn sånn by ville jeg ha sendt litt fler enn 10 biremer. Jeg fikk støtte fra LM etter byen var erobret. 4 støtte rapporter tilsvarte 160 biremer. Det er mindre enn halvparten av en full birem by. I mine øyne var det ekstremt dårlig gjennomført fra LM sin side.
 

DeletedUser

Guest
Bob_the_builder.jpg
 

DeletedUser

Guest
Charan jeg var på ferie mens sammarbeide med Verdande startet. Vi kriget stort sett med alle på serveren helt til nå nylig, problemet var at alliansen vår slet med inaktivitet og få spillere en periode. Det samme gjorde Mundi så vi har tatt inn de aktive der og blitt 20 spillere. Dere er jo 40, så når vi var 13 aktive ble det litt vanskelig.

Sånn som jeg har sett det har du en helt anderledes spillemåte en de fleste i lF (min opplevelse) samme med kumar.Jeg liker spille stilen deres og synes det er den morsomme måten. Kanskje uten natte angrep, ettersom man jobber til tider.

Ruthless ga fra seg en by, jeg var ikke klar over dette før nå. Og lurer på om han gjorde det mens han var i Mundi. Du må nesten spørre han om dette ikke meg, for jeg har ingen anelse for hva som skjedde der. Vi har merget med mundi og blitt en allianse ja, vi har et sammarbeid med verdande det stemmer. Så sånn jeg ser det blir det jo 2 allianser mot 2 allianser, LF og LF2 mot Verdande og Les. Jeg har sakt nei til iap/sammarbeid med TE når det kom opp i alliansen. Så vi kriger mot alle untatt Verdande.

Den ble vell endret den.

Nei, du reklamerer jo ikke for spillene. Du bare nevner navnet, burde være lov. Det var endel kolloniseringer oppe ved de byene, det er det ikke vits å diskutere engang. Dere har kanskje ikke planta en spion i TE, men dere får info fra en som svekker alliansen hans sees dette på spionasje fra min side. Dere velger jo og ta imot
informasjonen.

Og at det er dårlig på angrepsfronten fra LM er fordi vi har hatt endel inandlinger i det siste, noe som er utrolig dumt. Blir som å krige mot seg selv
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tror at navnet 'Les Miserables' til tider kan være litt ugunstig, med tanke på at det er fransk for 'De Elendige'...
 

DeletedUser

Guest
Nå skjønner jeg dessverre ikke hva du mener? Når opprøret ble satt ca 8:13 på morningen, hadde LM 12 timer på å sende birems/landdeff til byen. Det var kun jeg og lundli2 som angrep byen. Om jeg skulle ha forsvart enn sånn by ville jeg ha sendt litt fler enn 10 biremer. Jeg fikk støtte fra LM etter byen var erobret. 4 støtte rapporter tilsvarte 160 biremer. Det er mindre enn halvparten av en full birem by. I mine øyne var det ekstremt dårlig gjennomført fra LM sin side.

Ja det var dårlig respons fra vår side. Masse opprør var ute og gikk og mye støtte var allerede satt på sjøen. Jeg sendte det jeg kunne når jeg fikk beskjed om opprøret, denne beskjeden kom litt sent + dårlig respons og de få som ville sende etterhvert hadde landet forsent. Dette var utrolig svakt fra LM sin side, ikke noe og diskutere der.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser978

Guest
Nå skjønner jeg dessverre ikke hva du mener? Når opprøret ble satt ca 8:13 på morningen, hadde LM 12 timer på å sende birems/landdeff til byen. Det var kun jeg og lundli2 som angrep byen. Om jeg skulle ha forsvart enn sånn by ville jeg ha sendt litt fler enn 10 biremer. Jeg fikk støtte fra LM etter byen var erobret. 4 støtte rapporter tilsvarte 160 biremer. Det er mindre enn halvparten av en full birem by. I mine øyne var det ekstremt dårlig gjennomført fra LM sin side.

Det var ikke det jeg mente heller :p Jeg mente situasjonen på serveren. Der mange av dere bygger veldig mye deff, og det er derfor umulig å få tak i byer av dere.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser978

Guest
Nå skjønner jeg dessverre ikke hva du mener? Når opprøret ble satt ca 8:13 på morningen, hadde LM 12 timer på å sende birems/landdeff til byen. Det var kun jeg og lundli2 som angrep byen. Om jeg skulle ha forsvart enn sånn by ville jeg ha sendt litt fler enn 10 biremer. Jeg fikk støtte fra LM etter byen var erobret. 4 støtte rapporter tilsvarte 160 biremer. Det er mindre enn halvparten av en full birem by. I mine øyne var det ekstremt dårlig gjennomført fra LM sin side.

Så bra at det lå fler en 10 remmer der da :) da var det jo akkurat slik du hadde gjort det.
 

DeletedUser

Guest
Det vet vi, men Verdande samarbeider med noen også, jeg tror du vet hvem.:)

Mulig at de pakter rundt. Men dette har ingen ting med LM å gjøre. Jeg har selv grunnlagt for å ødelegge VU-øyene deres, så er ingen pakt eller iap der.
 

DeletedUser

Guest
Ingen pakt eller iap.... dere har jo pakt med verdande... å ryktene sier at verdande og TE driver med noe sammenslåing... skal dere ikke ha pakt med "nye" TEdande da? :p
 
Topp