Ryktebørs

DeletedUser787

Guest
Jeg ler :)

Ferie er jo fint. Må jobbe litt med ølmagen vettu ;) Kan ikke råtne i all evighet her inne heller.

Om du måler antall byer som en direkte og eneste faktor til kvaliteten på spilleren, så har vi to ulike oppfatninger. Men det er jo lett å regne seg fram til hvordan de kulturpoengene er kommet :)

Blir så latterlig at jeg ikke engang gidder å forsvare eller dra fram din egen statestikk som motargument.

Vi fikk den byen vi ville ha, så for oss var fellesen er stor suksess. Og at dere er paktet sammen med resten av de store alliansene mot oss alene er det vell ingen som bryr seg om? Så i teorien burde dere lett kunne gå i pluss, spess når så mange hos oss også var i FM.

Men jeg er ferdig. Ikke verdt tiden min å leke her inne. Har ingenting å forsvare eller forklare, da jeg er vet hvor jeg står. Men litt erting er alltid gøy. Har ingenting imot noen av dere uansett.
 

bytting

Well-Known Member
Vi ler vi og Pettern. Koselig å le:)

For vår del var også offensiven en stor suksess. Vi mistet ingen byer tok 2. Gikk visst alle i pluss da. Så bra, hvem sa grepo måtte være et 'zero sum game'?

Om du vil begrunne hvorfor du mener du er en bedre spiller enn Jokke eller får være opp til deg selv:)
 
Sist redigert:

DeletedUser610

Guest
Hva utgjør en god spiller på grepolis? Det er et ganske enkelt å være god i dette spillet. Er rett og slett veldig få momenter med i dette spillet som avgjør om en spiller er god eller mindre god.

I mine øyne er det disse momentene som teller hvorvidt en spiller er god eller mindre god:
- Aktivitet v1 (rett og slett hvor mye en spiller en online / har mulighet til å være online i løpet av et døgn)
- Aktivitet v2 (hvor mye en spiller gjør når en først er aktiv. Spillere kan være online 24/7, men gjør man ikke noe når en er online så har det ikke så mye å si likevel. Sende ressurser for å bygge enheter osv er en av tingene jeg regner under her)
- Kunnskapsnivå om grepolis både når det gjelder hva som er best mot hva i angrep/forsvar, hvordan man bygger byer osv
- Kunnskap og evne til å snipe med kirurgisk presisjon
- Taktiske og strategiske evner.
- Hvordan en klarer seg under press.

Og sist, og absolutt det viktigste i mine øyne. Siden dette faktisk er et krigsspill:
- Kamppoeng, mer spesifikt angrepskamppoeng. Det er hvor mye man angriper som avgjør verdener. Jeg personlig ville vært flau av egen innsats om jeg hadde høyere plassering på poengranken enn angrepspoengranken. De som har det er "simmers", og jeg vil personlig aldri si at en slik spiller er spesielt god.

(Det kan hende jeg i farten har glemt noen momenter, så ikke arrester meg på det^^)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser787

Guest
Godt å le. Forlenger livet har jeg hørt :D

Da er vi tilbake til at en by er ikke en by. Noen er verdt mer enn andre.
Seff kan jeg "skylde på"... Nei, altså... spillerene dere tok byer fra hadde ikke tid til å være online, så de var inaktive. Går ikke ;)
Stemmer det. Var jo Glory vi gikk på, og ikke dere. Glemmer noen ganger at dere er to allianser i teorien :)

Jokke har sin spillerstil som han velger. Gidder ikke kritisere den, selv om jeg finner min "bedre", men sånn er det vell kanskje med alle :) Men tallene lyver ikke, og utifra det, så får jeg min mening om alle spillere jeg gidder å analysere :)
 

bytting

Well-Known Member
Så "Alle vet at jeg er bedre enn Joal ^^" presiseres til noe a la: "liker min egen spillestil bedre enn Joals"? Greit nok:)

Seff kan jeg "skylde på"... Nei, altså... spillerene dere tok byer fra hadde ikke tid til å være online, så de var inaktive. Går ikke ;)
Tolker denne som ironisk ment;)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Kan dere ikke bare bytte navn fra Gloryous og Spartiate til Spartiate 1 og Spartiate 2 istedet for å bruke 2 ulike navn? Hadde gjort ting så utrolig mye lettere! Det blir rart å sammenligne hva som ble tjent/hva som ble mistet. Vi fikk ferdig enda en VU øy i vårt område, og hvis du ikke mener det er bedre enn å få 2 byer som ikke gjør ferdig en VU øy så vet ikke jeg.

Dere kan heller ikke sammenligne å ta antall byer, når det er 16 millioner poeng mot 10 millioner. Selvfølgelig er slagkraften til den kombinerte kraften av Glory og Spartiate sterkere enn vi med under-alliansen vår. Hvis vi hadde hatt større slagkraft hadde det jo verdt utrolig latterlig?...

Kan jo også dra inn at vi har totalt parkert dere i kamp-poeng

Kan dere også slutte å kalle oss "superalliansen", sist jeg så på forsiden til en allianse så står det printa med store bokstaver på siden til Glory, ikke vår.

Skal ikke kommentere hvem jeg mener eller ikke mener er den beste spilleren i demme sammenhengen.
 

DeletedUser787

Guest
Ser poenget, haha.
Men jeg står fortsatt for det ;)

Jokke spiller safe og deff. Det gjør ikke jeg.
Jokke spiller med et mye større gullbruk enn meg (derav flere byer) og i min bok blir man ikke god av å trykke på OL-knappen.
Jokke er en seig jævel med mye erfaring, så han burde fått til mye mer enn det jeg kan lese av statestikkene hans, og da mener jeg ikke hovedranking, men angrepspoeng og erobringer. Deff, ok... brukbart. Og så har en tendens til å gi seg om motstanden blir for stor, noe jeg heller ikke liker å se.

Sånn... nå har jeg sagt det. Håper du er fornøyd :)
Anbefales å ta en titt på mrpetzold sitt innlegg over mitt, som er SPOT-ON!
 

DeletedUser

Guest
Eg skal ærlig si at eg syns Nordic gjorde en bra jobb når de tok pampers, dette var planlagt, veldig mange fokuserte på samme by, og samtidig ryddet vekk mye def ved å kjøre opprør flere steder. (meen, eg var eneste som deffet pammpers, derfor 55 000KP uten den sjette sans)

Men, når Marillieles går ut med en post og blærer om hvor godt sammhold og flinke dere er, og rett etter mister han selv og andre i allyen byer, så kaller eg dette å hive stein i et glasshus. Har vel litt mer med holdning å gjøre, en å finne ut hvem som er best og ikke (og det har absolutt ingenting med antall byer å gjøre, men hvordan du utnytter det du har).
 

bytting

Well-Known Member
"Kan dere ikke bare bytte navn fra Gloryous og Spartiate til Spartiate 1 og Spartiate 2 istedet for å bruke 2 ulike navn? Hadde gjort ting så utrolig mye lettere!"
Dere er den største alliansen på µ med en viss margin, skjønner ikke hvorfor dere er overrasket over at det er tildels samarbeid mellom andre allianser da.

"Det blir rart å sammenligne hva som ble tjent/hva som ble mistet. Vi fikk ferdig enda en VU øy i vårt område, og hvis du ikke mener det er bedre enn å få 2 byer som ikke gjør ferdig en VU øy så vet ikke jeg. "
Vi mistet ingenting, tok to byer. Enkel matte som en ovenfor sa:) Hvis dere også føler dere summa sumarum vant på fellesen er det som nevnt bra:)

"Kan dere også slutte å kalle oss "superalliansen", sist jeg så på forsiden til en allianse så står det printa med store bokstaver på siden til Glory, ikke vår."
Som nevnt forut: ironisk ment:)
 

DeletedUser

Guest
Dere er den største alliansen på µ med en viss margin, skjønner ikke hvorfor dere er overrasket over at det er tildels samarbeid mellom andre allianser da.

Det samarbeidet her har da ikke startet over helga.. Dette har vart i 2 måneder nå ;)


Vi i Nordic regna med at dere skulle prøve å gjøre ting litt mer rettferdig utover, men det virker jo som om dere forsatt mener den beste slag planen er å fore oss med KP. Har gått gjennom statetikkene, det ser ikke pent ut for verken dere eller Glory. Vi øker med dobbelt KP som dere gjør. Noe som i lengden skader dere selv, med mindre dere kører for at begge alliansene skal vinne, noe jeg tror er utrolig liten sannsynlighet for.
 

DeletedUser787

Guest
Ryktet skal ha det til at 50 opprør skapte litt kaos i går :eek: Og at flere ble overlatt til seg selv.
Samhold folkens :) Gjelder både i def og off :p

Hvis du tenkte på denne, Oyell, så er ikke den så ille? Det stemmer jo. Kan godt tolke den som blærete, ja, ser den, men det er jo riktig. Og ja, aksjonen var nøye planlagt, og selv om den ikke gikk perfekt, så fikk vi det vi ville.
 

DeletedUser

Guest
Hei, har et par ting som ikke passer inn, hvorfor kan ikke dere bare ha Nordic 1, og 2? blir enklere.

OG en ting til, synes det er ikke noe snilt å kalle en person dårlig, tankene kan man holde inni seg.

Vet at mange føler seg tøffere bak skjermen, men det burde man ikke være.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jokke spiller safe og deff. Det gjør ikke jeg.
Jokke spiller med et mye større gullbruk enn meg (derav flere byer) og i min bok blir man ikke god av å trykke på OL-knappen.
Jokke er en seig jævel med mye erfaring, så han burde fått til mye mer enn det jeg kan lese av statestikkene hans, og da mener jeg ikke hovedranking, men angrepspoeng og erobringer. Deff, ok... brukbart. Og så har en tendens til å gi seg om motstanden blir for stor, noe jeg heller ikke liker å se.
!

har ikke brukt OL knappen pettern, men siden serveren MU har fredet meg til CC fikk inn et par opprør for 1 uke siden, har jeg ikke blitt angrepet.

så som sagt som jeg skrev til den store spilleren som har overtatt "marcinbergen"

joalarsen den 24.04.14 kl. 22:42
har blitt angripet så lite, at alt jeg har av tropper står til andre, at jeg ligger topp på vårside på forsvarsranken.
 

DeletedUser

Guest
Ikke prøv å dra meg inn i det her engang. Og forsvars poeng, og kamppoeng generelt sett kan dere ikke bruke som en sammenligning til noenting. Det er latterlig å se på.
 

DeletedUser

Guest
Ikke prøv å dra meg inn i det her engang. Og forsvars poeng, og kamppoeng generelt sett kan dere ikke bruke som en sammenligning til noenting. Det er latterlig å se på.

prøver du og fortelle med ditt litt emne at forsvarspoeng ikke er verd noe? du skrev jo her inne, er ikke du med i samtalen her?
 

DeletedUser

Guest
Sier bare det er latterlig hvor mye dere blir parkert i krigerpoeng generelt ;)
 

DeletedUser787

Guest
HAHAHAHAHA xD

Tallene lyver ikke. Kan fint regne meg fram til gjennomsnittlig bruk av OL knappen per mnd mht kamppoeng og potensiale til byfestivaler med tanke på antall byer. Så du kan nekte så mye du vil, men du kan ikke sjule det.
Kan si grunnen til at jeg ikke angriper deg :) Fordi det alltid bare er deff å finne der og når jeg angriper jakter jeg ofte off tropper og FS.

Og Petter4 er som vanligvis på jordet, eller kanskje på Mars? xD
 

DeletedUser

Guest
Jeg hadde 30 tusen første måneden på denne serveren Joal. Ikke prøv å dra inn angrepspoeng her. Hadde forøvrig 280-300tusen på Alpha den tiden jeg spilte der også.

Kan jo bare dra inn tallene, så kan du heller vurdere hvor mye dere blir parkert selv.

Spartiate 7 April: 1.661.429 ANGREP, 1.722.584 FORSVAR, 3.384.013 KAMPPOENG
Spartiate 7 Mai: 2.095.045 ANGREP, 2.104.028 FORSVAR, 4.199.073 KAMPPOENG
ØKNING: 433.616 ANGREP, 381.444 FORSVAR, 815.060 KAMPPOENG

Glory 7 April: 647.013 ANGREP, 623.988 FORSVAR, 1.271.001 KAMPPOENG
Glory 7 Mai: 1.161.266 ANGREP, 1.065.292 FORSVAR, 2.226.558 KAMPPOENG
ØKNING: 514.253 ANGREP, 441.304 FORSVAR, 955.557 KAMPPOENG

Nordic 7 April: 1.634.921 ANGREP, 1.736.269 FORSVAR, 3.371.190 KAMPPOENG
Nordic 7 Mai: 2.492.364 ANGREP, 2.862.102 FORSVAR, 5.354.466 KAMPPOENG
ØKNING: 857.443 ANGREP, 1.125.833 FORSVAR, 1.983.276 KAMPPOENG.

Konklusjon: PARKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andre ord, vi fikk like mye angrepspoeng på 1 måned som dere(Med dere mente jeg Spartiate, da folk fra Glory nesten ikke her her inne) fikk totalt i kamppoeng, samt 50tusen ekstra...

Latterlig. Hold den store munnen din for deg selv Joalarsen (Siden ingen ifølge deg kaller deg Joal?????)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp