Vennlighet

DeletedUser

Guest
På grepolis er det mange av de store alliansene som angriper de som er mindre. Tror dere i hovedalliansene at dere kan begrense angrepene til de alliansene som ønsker krig eller i hvertfall kan vinne en krig mot dere?
 

DeletedUser

Guest
Høres ikke det litt dumt ut når du sier angripe de som kan slå dere? :)
Er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er sånn spillet er. Er feigt med hvor aktiv man kan være og om du kan få mynter osv.. men det noe vi må leve med :)
 

DeletedUser

Guest
Det Andreas sier er riktig.
Og jeg tror ikke at store allianser går ut for å knerte små allianser.
Jeg tar det jeg trenger (GRÅDIG), men hjelper GJERNE små spillere til å bli store.

Mvh,
AmundNOR.
 

DeletedUser168

Guest
Det er flere måter å se på dette, og jeg oppsummerer :

1. Ingen av de større alliansene er "ute etter" å utslette mindre. De er ute etter billige byer, noe du sjelden får om du prøver deg på de større alliansene- så man tar det man kan med minst mulig tap.

2. Dette er ett krigsspill, og derfor burde alle spillerne være klare over at det uansett vil komme okkupasjons forsøk på deg, uansett hva. Så blir feil å si "de som ønsker krig", og alle er en del av spillet, som igjen bygger på krig.

3. For mange av de større spillerne er det selve krigingen som er spillet, og dermed kun de større spillerne også. De mindre alliansene blir derfor ofte overfladiske, og blir liksom ikke en del av spillet på noen annen måte at de er gratis byer.

- Så, om du er medlem av en liten allianse :
se etter allianse partnere, å prøv gjennom diplomati å klatre så høyt opp på allianse-rankingen som mulig når dere søker etter allierte. PS, husk å sjekk mer enn bare poengene, da de gjenspeiler kun den totale poengsummen, ikke antallet spillere, aggressiviteten, forsvarsevnen- og ikke minst enkeltspillernes ferdigheter.

Når dere har funnet dere en dugbar allianse, så er alt som gjenstår å holde aktiviteten opp- og stille opp for hverandre når det trengs.

Krig vil være unngåelig, og deres viktigste oppgave er å være klar når den kommer- enten det er fra en større, en likestor eller en mindre allianse :)
 

DeletedUser

Guest
Sant Apollon, men når man har vært nede på rangen først og så klatrer kjapt opp så når dere blir angrepet og krig så er det litt fristene og være nede i rangen :p
 

DeletedUser168

Guest
Ja, det jo sant. Er forsåvidt en maktbalanse i slike spill, og om nye allianser klatrer opp og kan utgjøre en trussel så blir de jo i de fleste tilfeller tatt hånd om. Men det er jo sånn man overlever :)
 

DeletedUser

Guest
Har egentlig ikke noe særlig tro på at "hovedalliansene" har mulighet til å vinne en krig mot hverandre så lenge folk ikke slutter å spille:)
 

DeletedUser

Guest
Har egentlig ikke noe særlig tro på at "hovedalliansene" har mulighet til å vinne en krig mot hverandre så lenge folk ikke slutter å spille:)

SF holder jo på å vinne mot BK nå. SF/RA kommer nok ikke til å klare og ta BKs kjerneområder (ivertfall hvis de lager fred med VotM) men de kan få BK helt over på deffensiven og lage en stalemate og da har de (SF) god tid til å alliere seg med andre allianser mot BK
 

DeletedUser

Guest
Haha, vel jeg kan fortelle deg at SF langt ifra har vunnet noe som helst:) Og de er jo alt for defensive til å få BK på defensiven;)
 

DeletedUser

Guest
Vet det. De må bli litt mer offensive. BK har mye mere KP
 

DeletedUser

Guest
På grepolis er det mange av de store alliansene som angriper de som er mindre. Tror dere i hovedalliansene at dere kan begrense angrepene til de alliansene som ønsker krig eller i hvertfall kan vinne en krig mot dere?

Du burde ikke snakke for høyt om dette, for du gjorde akkurat det samme på Gamma serveren. :)
 

DeletedUser

Guest
Du burde ikke snakke for høyt om dette, for du gjorde akkurat det samme på Gamma serveren. :)

vil ikke anse ZH som en liten allianse.

og desuten sa du at det ikke var så viktig suden du gjorde så mye på Beta
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er viktig at du skriver høflig på nettleserspill, men store allianser bør kunne angripe små. Akkurat som store spillere kan angripe små. Det er en grunn til at de store spillerene er store. De har faktisk gjort noe. Å jeg synes også der er veldig teit at alle skal lage sin egen allianse nå for tiden..
 

DeletedUser168

Guest
ja, du kommer veldig langt med diplomati om begge parter holde seg seriøse og høflige. derimot, opptrer man stikk i strid med disse går det sjelden bra.

en mindre allianse kan derfor som oftest "snakke seg unna" en konflikt, selv om de trolig vil gå på en eller to byer som tap.
 

DeletedUser

Guest
Det er viktig at du skriver høflig på nettleserspill, men store allianser bør kunne angripe små. Akkurat som store spillere kan angripe små. Det er en grunn til at de store spillerene er store. De har faktisk gjort noe. Å jeg synes også der er veldig teit at alle skal lage sin egen allianse nå for tiden..

Er det så mange nye allianser på Beta for tiden da?
 
Topp